علمی و پزشکی

تشخیص قرار گرفتن در معرض کروناویروس با یک دستگاه پوشیدنی

از آزمایش های سریع گرفته تا واکسن ها، بسیاری از نوآوری های شگفت انگیز به ما در کنترل این بیماری همه گیر کمک کرده اند. راه های مختلفی برای تشخیص فرد آلوده به ویروس SARS-CoV-2 وجود دارد، اما باید دید که چگونه و چه زمانی فرد در معرض ویروس قرار گرفته است.

انتظار می رود اختراع جدیدی توسط محققان دانشگاه ییل این شکاف را پر کند. این دستگاه که “کلیپ هوای تازه” نامیده می شود، ارزان است و به گونه ای طراحی شده است که به یک قلاده متصل شود تا ذرات ویروس معلق در هوای اطراف دهان و بینی فرد را در خود جای دهد.

قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا را با دستگاه های پوشیدنی تشخیص دهید

گیره ذرات ویروس را روی سطح پلی دی متیل سیلوکسان (PDMS) جذب می کند و در پایان روز یا پس از چند روز فرد ذرات ویروس را از گیره خارج کرده و برای تشخیص ویروس SARS-Kov با PCR به آزمایشگاه می فرستد. 2 را مشخص کنید.

مطالعه جدید چندین آزمایش با این دستگاه نشان می دهد که این گیره می تواند ذرات ویروسی موجود در هوا را به طور موثر جذب کند. در یک آزمایش، کلیپ ها برای استفاده در عرض 5 روز به چندین داوطلب داده شد. از 62 ابزار مورد استفاده، 5 دستگاه در معرض ویروس SARS-CoV-2 قرار گرفتند و آزمایش آنها مثبت بود.

این مطالعه نشان داد که تست 5 گیره مثبت، 4 کارگر رستوران و 1 کارگر پناهگاه بی خانمان بودند. قابل ذکر است که دو مورد از موارد مثبت مربوط به رستوران های سرپوشیده با بار ویروسی بالاتر نسبت به سایر نمونه ها بوده است. این نشان می دهد که شما با یک یا چند نفر آلوده به ویروس تماس نزدیک داشته اید.

این دستگاه علاوه بر توانایی اندازه گیری سطوح قابل تشخیص ذرات ویروسی، به اندازه کافی برای اندازه گیری دوزهای پایین تر نیز حساس است. این نشان می دهد که دستگاه می تواند میزان ذرات ویروس و همچنین قرار گرفتن در معرض ویروس را تشخیص دهد.

کریستال پولیت، محققی که روی این دستگاه کار می‌کند، می‌گوید یکی از کاربردهای بالقوه جالب این دستگاه، آزمایش اثربخشی دستگاه تنفس مصنوعی در بخش بیماران مبتلا به کووید است. او به ییل نیوز گفت که آثاری از SARS-Cow-2 در یک اتاق بیمارستان که فکر می‌کرد به خوبی تهویه می‌شود پیدا شد.

در حال حاضر، دستگاه پوشیدنی می تواند به عنوان وسیله ای برای نظارت بر محیط داخلی و تعیین میزان خطرناک بودن آن استفاده شود. پولت در ایمیلی به نیو اطلس گفت: «این دستگاه می تواند برای تشخیص فردی که چندین روز قبل از ظاهر شدن علائم در معرض ویروس قرار گرفته است استفاده شود.

پولت به نیواطلس گفت: «کلیپ هوای تازه در تشخیص زودهنگام ویروس برای اقدام فوری مؤثر است. افرادی که در معرض ویروس قرار دارند ممکن است برای جلوگیری از انتقال احتمالی آزمایش یا قرنطینه شوند.

قدم بزرگ بعدی در توسعه این دستگاه، ایجاد راهی برای دستگاه خواهد بود تا حضور ویروس را در محیط فعلی خود، مشابه آنچه که نوارهای تشعشع انجام می دهند، تشخیص دهد و بلافاصله به فرد در مورد وجود گاما و X هشدار دهد. . – اشعه ها

46

دکمه بازگشت به بالا