اقتصادی

ترس از افزایش قدرت دلار بر آسیا مستولی شد

شبکه/ خراسان رجبی تایمور بایگ، مدیر عامل بانک DBS سنگاپور، گفت: “در حال حاضر هیچ نگرانی در مورد اجرای سیاست های محرک تورم وجود ندارد، اما ضعیف تر بودن نرخ ارز و عدم بازگشت نقدینگی دلار، مشکلات اقتصادی بزرگ تری هستند.” برای ما.”

به گزارش CNBC، باگ، یکی از اقتصاددانان ارشد DBS، گفت: در سمت عرضه، غذای جهان در سال 2023 تا حدودی ناپایدار خواهد بود. لازم به ذکر است که بحران جهانی انرژی که به تورم دامن می زند می تواند به زمستان های تیره و تار در آینده منجر شود.

او گفت: درک اینکه چگونه مشکلات گاز اروپا به زودی حل خواهد شد، دشوار است. از سوی دیگر، چین هنوز از سیاست صفر کووید-19 خود خارج نشده است. به طور کلی، بحران انرژی تنها به دلیل گرم نگه داشتن خانه ها نیست، بلکه عامل بسیار مهمی در تعیین چشم انداز تورم مواد غذایی در سال آینده خواهد بود.

باگ افزود: «اروپا در حال حاضر با مشکل تامین انرژی مواجه است، اما این مشکل بر قیمت انرژی در سراسر جهان تأثیر می گذارد. به این ترتیب، تورم عرضه احتمالاً در طول سال 2023 بالا باقی خواهد ماند و بر اقتصاد جهانی تأثیر منفی خواهد گذاشت.

این کارشناس اقتصادی گفت: این احساس وجود دارد که کشورهای آسیایی در حال حاضر نیاز و نیاز به حمایت از اقتصاد خود از طریق سیاست های مالی دارند. این کشورها برای کاهش رکود باید نرخ بهره را افزایش دهند.

به همین دلیل است که کشورهایی مانند هند که اکنون در بین سرمایه گذاران محبوب هستند، هنوز در سال 2023 با موانع سرمایه گذاری قابل توجهی روبرو هستند. البته یکی دیگر از موانع بزرگ برای اقتصاد آسیا، چین به دلایل خاص خود است.

ریچارد مارتین از موسسه حسابداران مدیریت (IMA) آسیا گفت: بانک‌های مرکزی در اقتصادهای نوظهور پذیرای افزایش نرخ‌ها خواهند بود، زیرا ایالات متحده انتظار دارد سیاست سخت‌گیرانه‌تری داشته باشد. برخی از ارزهای بازارهای نوظهور در سال گذشته 6 تا 8 درصد کاهش یافتند، اما انتظار نمی رود که بیشتر از این کاهش پیدا کنند.

وی پیش بینی می کند که این ارزها تا اوایل سال آینده به سطح قبلی خود بازگردند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا