اقتصادی

ترافیک سنگین در جاده چالوس، هراز و فشم

بر اساس آخرین گزارش رسمی، در محور شمالی جاده چالوس، حرج و پرشم به سمت تهران ترافیک زیادی وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود این تردد در ادامه تعطیلات ناروج بیشتر شود.

به گزارش شبکه، آخرین گزارش منتشر شده از سوی مرکز مدیریت راه های کشور حاکی از آن است که در محور چالوس – کرج از میانک به مجلار، ارنگه به ​​وین و محور هراز از شمال به جنوب ترافیک سنگینی وجود دارد. منطقه گزنگ اما در محور فیروزکوه، بزرگراه تهران – شمال و بزرگراه قزوین – رشت در مسیر رفت و برگشت هستند و محور شمالی مداخله جوی ندارد.

بر اساس همین گزارش، در سایر محورهای مواصلاتی مرکز مدیریت راه های کره جنوبی از نظر مداخله جوی و ترافیکی مشکلی وجود ندارد و تنها در محور پرشم – تهران در محدوده گردنه گوگوک، راه بندان گزارش شده است.

همچنین بر اساس آخرین گزارش نوروزی مرکز، از 25 اسفند سال گذشته که طرح نوروزی آغاز شد تا دیروز 13 فروردین به طور میانگین 2 میلیون و 210 هزار و 597 وسیله نقلیه دیگر در داخل محوری با سایر خودروها – تردد محلی دیروز یک میلیون و 338 هزار و 300 دستگاه بوده است.

تردد بین این استان ها نسبت به زمان مشابه در نوروز سال گذشته 50 درصد افزایش داشته است. تردد نوروز 1399 در مدت مشابه بیش از 231 درصد بوده و نسبت به نوروز 1398 همین بازه زمانی حدود 19 درصد رشد نشان می دهد.

همچنین در آخرین روز از تعطیلات نوروزی بیشترین ترافیک بین استانی و سفرهای جاده ای در 4 فروردین ماه امسال اتفاق افتاد که بیش از 2 میلیون و 646 هزار و 100 دستگاه خودرو در مسیر مواصلاتی تردد کردند.

استان های خوزستان، بوشهر، اصفهان، خراسان رضوی و هرمزگان با 116، 111، 78، 74 و 71 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشترین افزایش را در تردد بین استانی داشته اند. هر سال گذشته

این در حالی است که از بیست و پنجمین اسنپد سال گذشته تا دیروز تعداد پلاک های ثبت شده در دوربین پلاک خوان به 12 میلیون و 213 هزار و 200 عدد رسید که از این تعداد 11 میلیون و 748 هزار و 900 پلاک با کانفیگ های مختلف تشکیل شده است. به خودرو ربط دارد خصوصی است و سهام تهران و البرز هنوز از استان های دیگر بیشتر است و بالای 3 میلیون خودرو تا 300 هزار خودرو دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا