عمومی

تداوم خدمت با وحدت – شبکه

هر کسی که شعار انقلابی می‌دهد در واقع خدمتگزار مردم است، چراکه مردم این امر را به طور عینی در شخصیت شهید رئیسی دیدند. لذا این مسیری است که باید ادامه یابد و این فرصت ایجادشده به برکت خون شهید رئیسی می‌تواند آن سرمایه اجتماعی را با محوریت خدمتگزاری به مردم احیا و بازسازی کند.

به گزارش شبکه، ابوالفضل اقبالی در یادداشتی در وطن امروز نوشت: به نظر می‌رسد به برکت خون شهدای خدمت یک فضای اجتماعی در جامعه ما ایجاد شده که امکانی را برای بازسازی سرمایه اجتماعی و یک بازنگری در روابط و مناسبات حاکمیت و مردم پیش روی ما قرار می‌دهد.

خون پربرکت آیت‌الله رئیسی و شهدای خدمت و کیفیت شهادت ایشان یک فضای اجتماعی ویژه را خلق کرد. آقای رئیسی تراز جدیدی را در حوزه انقلابی‌گری و در عین حال مردم‌داری و خدمت به مردم ثبت کرد و در ذهن مردم جایگاه رئیس‌جمهور انقلابی را چندین مرتبه ارتقا داد. الان نگاه مردم و فضای اجتماعی‌ای که به وجود آمده این است که انقلاب اسلامی با خدمت به مردم عجین است.

هر کسی که شعار انقلابی می‌دهد در واقع خدمتگزار مردم است، چراکه مردم این امر را به طور عینی در شخصیت شهید رئیسی دیدند. لذا این مسیری است که باید ادامه یابد و این فرصت ایجادشده به برکت خون شهید رئیسی می‌تواند آن سرمایه اجتماعی را با محوریت خدمتگزاری به مردم احیا و بازسازی کند. این نکته بسیار مهمی است. اکنون انتخاباتی پیش رو داریم که باید به تعبیر رهبر معظم انقلاب در آن مسیر خدمت ادامه یابد.

غالبا نظرسنجی‌ها به این شکل است که خیلی از مردم مایلند مسیر دولت شهید رئیسی ادامه یابد. این نکته مهمی است که ما باید به سمت تداوم خدمات دولت آقای رئیسی پیش برویم و در این بین باید گفتمان انقلاب اسلامی محور باشد. یعنی جریان انقلاب اسلامی و نمایندگان آن در این انتخابات باید محور این اتفاق باشند و به نوعی با هم‌افزایی با سایر نیروهای سیاسی و اجتماعی جامعه به سمت تداوم خدمت به مردم پیش بروند. در این انتخابات فضا آماده است و مردم مایلند به گفتمان انقلاب و نمایندگانش رای دهند و الان این زمینه مساعدی است.  اما نباید بگذاریم این گرما و هیجان و شوری که در جامعه ما ایجاد شده به سردی برود.

مردم پذیرفته‌اند انقلاب اسلامی و نماینده جریان انقلاب اسلامی به خدمت نزدیک‌تر است و این را باور کرده‌اند. لذا راهبرد ما باید ادامه آن مسیر خدمت باشد. اگر ما نتوانیم در این انتخابات به هر دلیلی توفیق پیدا کنیم، این فرصت تاریخی برای ما از بین می‌رود و شاید تا سال‌ها این فرصت در اختیار جریان انقلاب قرار نگیرد تا بتواند آن سرمایه اجتماعی احیاشده را تثبیت کند. چالشی که امروز در انتخابات داریم و شاید نگرانی‌های دلسوزان انقلاب را افزایش می‌دهد، دودستگی در جریان انقلاب است.

متاسفانه شاهدیم نیروهای گفتمان انقلاب اسلامی و کسانی که دغدغه انقلاب و مردم را دارند در ۲ جبهه قرار گرفته‌اند و بعضا همدیگر را خنثی و در تعارض با هم عمل می‌کنند. ما عملا رقیب را فراموش کرده‌ایم و رقابت را به درون جبهه انقلاب کشانده‌ایم و این موضوع آسیب‌زایی است. اگر چه ما باید تلاش کنیم به اصلح رای بدهیم و اصلح را انتخاب کنیم اما رقابت به معنای سیاسی کلمه و رقابت به معنای بی‌اخلاقی‌های انتخاباتی به واقع باید از این جبهه دور باشد. متاسفانه این روزها شاهد هستیم که رقابت‌های سیاسی پیش‌پاافتاده و سطح پایین، در میان جریان حزب‌الله افزایش یافته و متاسفانه این امر می‌تواند فرصتی را برای جریان رقیب و کاندیداهایش ایجاد کند که از این دوگانگی و دودستگی استفاده کند.

به نظر می‌رسد ما باید مراقب باشیم اختلافات درون جبهه انقلاب، کمک به جریان رقیب نباشد. نباید اجازه داد دوباره کشور به عقب برگردد و مجددا ارتجاعی را در حکمرانی شاهد باشیم. نمایندگان جریان انقلاب همه شایسته و توانمند هستند و مزیت‌هایی دارند و شاید خیلی تفاوتی وجود نداشته باشد که کدامیک رئیس‌جمهور آینده می‌شود. حتما در میان جریان انقلاب هم‌افزایی صورت خواهد گرفت و یک نفر به مثابه نخ تسبیح خواهد شد و بقیه در کنار او به امتداد راه شهید رئیسی و امتداد خدمت کمک می‌کنند.

این شدنی است؛ فقط لازم است راهبرد وحدت را انتخاب کنیم، لذا به نظر می‌رسد خیلی تفاوتی ندارد که چه کسی رئیس‌جمهور بشود و مهم این است که از جریان انقلاب و نامزدهای متعلق به این گفتمان رئیس‌جمهور شوند تا بتوانیم آن فضای خدمت را ادامه دهیم. نامزدهای جریان انقلاب باید در نظر داشته باشند که رقابت آنها و درگیر شدن با هم، سیگنال اختلاف در درون جبهه انقلاب را منعکس می‌کند و جریان مقابل هم از این بستر به‌وجودآمده حداکثر استفاده را می‌کند و فضا را به نفع خودش تغییر می‌دهد. تا جایی که می‌توانیم باید یکرنگی و یکدستی را در دورن جبهه انقلاب ایجاد کنیم و یک حلقه وصل برای نیروهای دلسوز و کسانی که دل در گرو انقلاب اسلامی دارند برای امتداد خدمت و مسیر آیت‌الله رئیسی به وجود آوریم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا