تخلف در درج تصاویر هشداری روی پاکت‌های سیگار/ مصرف سالانه ۴۵میلیارد نخ سیگار در کشور

تخلف در درج تصاویر هشداری روی پاکت‌های سیگار/ مصرف سالانه ۴۵میلیارد نخ سیگار در کشور

یکی از راه های موفقیت در فروش محصول ، تبلیغ آن است. علیرغم مقررات موجود مبنی بر عدم تبلیغ محصولات دخانی و به مردم گفت از این موارد استفاده نكنند ، برخی از نهادهای مسئول این مسئله را جدی نمی گیرند.

به گزارش شبکه تنباکو عامل اصلی مرگ و میر امروز در جهان است و محصولی است که مصرف کنندگان را از بین می برد. این محصول 50٪ مصرف کنندگان را می کشد.

سیگار کشیدن هر 4 ثانیه یک نفر را می کشد. ده ها سال است که صنعت دخانیات با روش های کلاهبرداری ، وسوسه ، تبلیغ و انحراف توانست اپیدمی و همه گیری را در سرتاسر جهان گسترش دهد و نسل های بسیاری را به سمت استفاده از تنباکو و نیکوتین سوق داده است. بیش از 1 میلیارد محصول تنباکو در سراسر جهان سیگار می کشند و یا در معرض دود دست دوم هستند و سالانه بیش از 8 میلیون نفر را می کشند.

در همین رابطه ، بهزاد ولی زاده_رئیس ، رئیس دولت کنترل دخانیات ، به شبکه گفت كه این قانون را نقض می كند كه تصویر هشدار دهنده در پشت بسته های سیگار در مورد نحوه تبلیغ محصولات دخانی را تغییر ندهد. وقتی قانونی تصویب شد که شامل عکسهای مربوط به ریه های آسیب دیده در سیگار باشد ، ما حدود 14 تصویر را برای سکوت تهیه کردیم که از این تعداد فقط 4 مورد استفاده شده بود.

وی افزود: ما در حال پیگیری این موضوع هستیم و آنچه تصمیم گرفتیم ساده سازی بسته محصولات دخانی است .با این حال با شروع بیماری کرون این جلسه قطع شد و هم اکنون از سر گرفته می شود. این بدان معنی است که مواد یکسان هستند و به گونه ای طراحی نشده اند که جذاب باشند.

در پایان ، ولی زاده در مورد آمار مصرف سیگار گفت: آخرین مطالعه در سال 1998 به اتمام می رسد ، اما مشکل تاج در نیمه به پایان رسیده است.

وی گفت: “سکوت و برخی اعداد و ارقام در رابطه با مصرف سالانه سیگار ارائه شده است که صحت ندارد.” براساس یک مطالعه انجام شده توسط وزارت بهداشت ، میزان مصرف سالانه دخانیات در کشور حدود 400 تا 45 میلیارد نخ است ، اما صنعت دیجیتال با توجیه توسعه صنعت دخانیات ، می تواند حدود 750 میلیارد دلار اعلام کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا