تخفیف، راه چین برای دورزدن تعرفه ها

تخفیف، راه چین برای دورزدن تعرفه‌ها

فروشندگان چینی با ارائه کالا در پلتفرم چینی «ردنوت»( Rednote) به مصرف کنندگان داخلی می گویند که تحت تاثیر تعرفه های آمریکا موجودی را با قیمت های تخفیف دار عرضه می کنند.

به گزارش شبکه طی هفته گذشته ده ها فروشنده با پخش برنامه زنده از کالاهای تولید شده برای مشتریان آمریکایی گفتند دیگر نمی توانند به دلیل تعرفه های ۱۴۵ درصدی وضع شده آمریکا برای کالاهای تولید چین فروش داشته باشند.

در یک پخش زنده کاربر با فروش لوازم خانگی کوچک به بینندگان می گوید: آمریکا قرارداد خود را نقض کرده است. دیگر هیچ ارسالی وجود ندارد. همه چیز با ۹۰ درصد تخفیف به فروش می رسد. در ویدئوی دیگری فروشنده لوازم خانگی اعلام کرد که سفارش هایی که به آمریکا ارسال نمی شوند انبار را پرکرده اند.

این فشار در حالی صورت می گیرد که چین اعلام کرده است که در فروش کالاهای داخلی به صادرکنندگان چینی کمک می کند تا کالاهای خود را در داخل بفروشند و پس از تعرفه های ترامپ به عنوان جایگزینی برای بازار آمریکا یاد می کند.

شرکت تجارت الکترونیک هنگ کنگی «جی دی کام»( JD.com) و و سوپرمارکت های زنجیره ای «فرشیپو» (Freshippo) متعلق به شرکت علی بابا از جمله خرده فروشان و پلتفرم های تجارت الکترونیکی بوده اند که به این فشار پیوسته اند. «جی دی کام» گفته است که برای کمک به صادرکنندگان این کشور برای فروش محصولات خود در داخل کشور در سال آینده یک صندوق ۲۰۰ میلیارد یوان (۲۷.۳۵ میلیارد دلار) ارائه خواهد کرد.

در نمایشگاه کانتون بزرگترین نمایشگاه تجاری چین که دو بار در سال در شهر جنوبی گوانگژو برگزار می شود صادرکنندگان روز سه شنبه به رویترز گفتند که بازارهای آمریکا برای آنها یخ زده است.

برخی منابع مرتبط در صادرات گفتند که نسبت به پخش زنده فروش شبکه اجتماعی «ردنوت» تردید دارند. یکی از صادرکنندگان چینی که به دلایل حفظ حریم خصوصی از ذکر نام خود خودداری کرد به رویترز گفت که صادرکنندگان تمایل به داشتن بازارهای هدف متنوعی داشتند و اگر آمریکا یک گزینه نباشد تمرکز خود را به کشورهای دیگر تغییر خواهند داد.

تحلیلگران گفتند که پخش زنده با نحوه واکنش چین به فشار خارجی مطابقت دارد و حتی اگر فقط بازاریابی باشد موثر خواهد بود. در چین این احساس وجود دارد که ما باید با هم متحد شویم و باید در برابر قلدری و زورگیری آمریکا مقاومت کنیم.

اشلی دودارنوک بنیانگذار شرکت مشاوره دیجیتال چوزان گفت: هشتگ هایی مانند «مقاومت» «چین می تواند آن را بسازد» و «کارخانه ها را نجات دهد» همگی در پی بروز جدیدترین درگیری تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان ظاهر شده اند.

تعرفه های ترامپ به نوعی ممکن است در واقع به تقویت احساسات مصرف کننده چین کمک کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا