اقتصادی

تخصیص ۶۵ میلیارد ریال جهت لایروبی اسکله صیادی اروندکنار

شبکه/کوزستان نماینده مردم آبادان شورای اسلامی از اختصاص 65 میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان هدفمندی یارانه ها برای لایروبی اسکله صیادی اروندکنار خبر داد.

جلیل مختار در گفت وگو با شبکه، درباره لایروبی اسکله صیادی اروندکنار گفت: لایروبی برای ماهیگیران بسیار مهم است. از آنجایی که زمانی که کشتی ماهیگیری در دریا بود، گل و لای دیوارهای اسکله لایروبی نشده بود، ماهیگیران قبل از توقف در آنجا منتظر هستند تا دریا آرام شود و آب بالا بیاید.

وی افزود: گل و لای زیادی وجود دارد، بنابراین صیادان در هنگام لنگر انداختن نمی توانند حرکت کنند و این رسوب باید لایروبی شود تا حرکت قایق ها و لنج های صیادی تسهیل شود و حرکت به سمت اسکله آسان شود. “

مختار گفت: لایروبی اسکله صیاد اروندکنار از برنامه هایی است که سال هاست در حال انجام است. در همین راستا اجرای این طرح 100 هزار متر مکعب گل و لای از این صیاد برداشته و ممکن است حرکت شناور را تسهیل کند. این کار راحت تر انجام می شود.

نماینده مردم آبادان در کمیسیون اسلامی گفت: برای لایروبی بندر اروندکنار، خور قصر و اسکله صیادی والفجر 8 از یک لنج لایروبی و پنج دستگاه بیل مکانیکی بلند استفاده شد.

مختار گفت: لایروبی اسکله صیادی رودخانه اروندکنار قصر با تخصیص 65 میلیارد ریال از سوی سازمان هدف بلاعوض آغاز شد. در جاده منتهی به اسکله صیادی اروندکنار علاوه بر لایروبی، آسفالت نیز وجود دارد.

وی با اشاره به طرح چهار هزار هکتاری آبزی پروری دریایی در محدوده اروندکنار تا چوئبده گفت: زیرساخت ها ساخته خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا