اقتصادی

تحقق اهداف طرح تحول راهبردی بانک – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش ارتباطات مر، پایگاه اطلاع رسانی Cephebank آیت الله ابراهیمی در این همایش از تلاش های کارکنان در جهت کسب رضای خداوند متعال تقدیر کرد. وی گفت که در طرح ادغام ملی نمره قبولی گرفته و در ادغام این طرح با بانک سپه مشارکت داشته است. اقدامات مبتنی بر ایمان، اخلاص، مجاهدت و تلاش در عرصه های مختلف.

ابراهیمی با توجه به موفقیت های به دست آمده در پروژه همگرایی ملی از مهرماه 1400 تا مهرماه امسال، موفقیت در این مسیر را آزمونی مقدس برای مدیران و کارکنان بانک سپه خواند و افزود. من مفتخرم که این آزمون دشوار را با پشتکار و تلاش بی وقفه انجام دهم.

طرح تحول استراتژیک دومین پروژه اصلی پس از پروژه ادغام ملی است.

وی در سمینار مدیران ارشد بانک Cephe به تشریح ابعاد آن پرداخت و بر اهمیت به روز رسانی برنامه تحول راهبردی به 1404 و ارزیابی عملکرد این شعبه تاکید کرد. طراحی و اجرای برنامه تحول استراتژیک کلید دوم است. پروژه و آزمونی بزرگ برای مدیران و کارکنان بانک سپه. قطعا موفق خواهند شد.

مدیرعامل بانک سپه، سودآوری، رقابت پذیری، فناوری، افزایش درآمد و خدمات کارمزد، هوشمندسازی بانک، ارتقای فروش و بازاریابی، توانمندسازی منابع انسانی، سازماندهی و آماده سازی شعب، نظارت مستمر بر مناطق و شعب، ارتباط با مشتریان، تسهیلات کنترلی و سپرده گذاری اندازه، تمرکز بر بخش بین‌الملل، فروش دارایی‌ها و سلامت کارکنان را از مهم‌ترین نیازها و اهداف بانک در طراحی و اجرای طرح تحول راهبردی خود دانست و خواستار بسیج مدیران داخلی شد. هر گونه امکانات برای دستیابی به اهداف تعیین شده.

اولین نیاز برای برنامه تحول استراتژیک، سودآوری است.

ابراهیمی اولین نیاز برنامه‌ریزی تحول استراتژیک را مسئله سودآوری می‌داند و می‌گوید: «بانک سپه در فضای رقابتی امروز نیازمند مجموعه‌ای از شایستگی‌ها و توسعه شایستگی‌ها در همه زمینه‌ها از جمله تحلیل، ریسک، محاسبات و سایر مهارت‌های منابع انسانی است. برای تحقق این هدف، برنامه تحول راهبردی به طور کامل و دقیق تعیین و نرخ های رشد پیش بینی شده در سطح ستاد و خط در طول دوره اجرای تحول ارائه شده است.

افزایش ارزش خالص بانک مهمترین شاخص رقابت پذیری آن است.

ابراهیمی بابیان اینکه فعال بودن در عرصه رقابت یکی از الزامات بانک های مدرن است. وی افزایش بهره وری بانک را مهم ترین شاخص رقابت پذیری یک بانک عنوان کرد. ارائه و فروش خدماتی مانند کارمزد تراکنش در طرح تحول استراتژیک ما به دقت مورد بحث قرار گرفته است.

اهمیت مدیریت سپرده مقرون به صرفه

ابراهیمی ترکیب منابع بانک سپه را به درستی ارزیابی کرد و از ضرورت و اهمیت مدیریت برای اینکه سپرده های ارزان به سپرده های گران تبدیل نشود، گفت. برنامه جذب سپرده بر اساس منطق و برنامه های اقتصادی است.

ارتقای هوش بانک ها در برنامه ریزی تحول استراتژیک

ابراهیمی بابیان اینکه در برنامه تحول راهبردی خود بر حوزه فناوری و هوشمندی بانک به عنوان بانکی تعاملی و پویا تاکید دارد و بر اهمیت برنامه ریزی برای ایجاد ساختار هوشمند در بانک سپه برای دستیابی به رتبه اول بانکداری دیجیتال تاکید دارد. در سطح شبکه بانکی با توجه به توانمندی های موجود در بانک سپه سخنرانی کرد.

وی در ادامه گفت: توانایی معاونت فناوری اطلاعات و بانکداری دیجیتال در انتقال اطلاعات از شش بانک و مؤسسه بانک سپه ثابت می‌کند که در افق ۱۴۰۴ در برنامه تحول راهبردی به بالاترین رتبه در بانکداری دیجیتال می‌رسد. انتظارات از بانک سپه دور از دسترس نیست.

تسریع در فروش تمامی اموال و دارایی های مازاد منطقه تا پایان سال

مدیرعامل بانک سپه با تاکید بر فروش دارایی و دارایی‌های مازاد بانک به عنوان منابع موجود، به مدیران منطقه‌ای و منطقه‌ای که مسئول فروش محلی این دارایی‌ها هستند، گفت: ما با بسیج تمام توانمندی های کارکنان خود تا پایان سال برای استفاده از ثروت و دارایی های مازاد محلی منتظر امسال هستیم.

اجرای سیستم کنترل جامع بر اساس برنامه تحول راهبردی بانک سپه

ابراهیمی با اشاره به اهمیت تقویت نظارت و کنترل بخش‌های ذیربط، از پیاده‌سازی سامانه جامع کنترل مطابق با برنامه تحول راهبردی بانک سپه خبر داد و مأموران بازرسی و حراست را مسئول رسیدگی به کلیه مسائل این شرکت و نهادهای عامل آن فراخواند. گفت: کار سالم و خداپسندانه و سودآور.

مدیرعامل بانک سپه با اشاره به اهمیت کنترل و نظارت در تمامی بخش‌های سازمان، خواستار تحقق اهداف و چشم‌انداز بانک و اطمینان از سلامت بانک در واحدهای نظارت و کنترل شد.

* توسعه ساختارهای سازمانی جدید برای سرعت بخشیدن به بانک ها در راستای فعالیت های آنها
دکتر ابراهیمی همچنین به تشریح ساختار جدید سازمانی پرداخت و گفت: این ساختار به منظور تسریع در گردش عملیات، اطلاعات، در راستای خطوط تجاری برنامه تحول استراتژیک بانک سپه طراحی و پیش بینی شده است.
وی خاطرنشان کرد: در ساختار جدید سایر ادارات نیز پیش بینی می شود و شناسایی و انتخاب نیروهای متناسب با فعالیت های برنامه ریزی شده باید در اولویت اول مدیران منطقه باشد.

* Cephebank دارای پتانسیل هایی است که توسط سایر بانک ها یا موسسات دیده نشده است.
دکتر ابراهیمی از اراده و عزم مدیریت سپه بانک برای انتخاب افراد شایسته و ارزشمند صحبت کرد و بر اهمیت استفاده از نیروی انسانی جوان بانک سپه تاکید کرد. شما می توانید آن را در سازمان های دیگر پیدا کنید. بنابراین وظیفه هر مدیری در ستاد و در هر سطحی است که از نخبگان در جایگاه و مسئولیت مناسب برای پیشرفت سازمان بهره مند شود چرا که انتخاب های نادرست در رسیدن به اهداف آن ناکام خواهد بود.
وی در پایان با اشاره به تشکیل گروه‌های غیررسمی در بین کارکنان نخبه برای پیشبرد خلاقیت و نوآوری بانک‌ها به تفکیک منطقه، خواستار مشارکت فعال بانک سپه در رویدادهای ملی و بین‌المللی بانکی و اقتصادی خدماتی شد.

دکمه بازگشت به بالا