برترین های کسب و کاربین الملل

تاریخ شروع و پایان بلک فرایدی

بلک فرایدی کی هست؟

بلک فرایدی یا حراج جمعه سیاه در سایر کشورها چگونه است؟

در سال‌های اخیر، استقبال از جمعه سیاه یا بلک فرایدی در سطح جهانی بیشتر و بیشتر شده است و در حال حاضر در اغلب کشورهای جهان فروشگاه‌های مختلف این روز را با ارائه تخفیف‌های هیجان‌انگیز جشن می‌گیرند. به عنوان مثال، در اروپا، بریتانیا، فرانسه و آلمان، کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی، چین و جنوب شرق آسیا همگی از این روز استقبال می‌کنند.

از آنجایی که ممکن است سفر به این کشورها برای شما امکان‌پذیر نباشد؛ می‌توانید خرید خود را آنلاین و از سایت‌هایی مانند آمازون انجام دهید. تخفیف‌های بلک فرایدی آمازون 2023، از 17 نوامبر شروع می‌شود و تا 27 نوامبر یعنی 26 آبان تا 6 آذر ادامه دارد.

در بلک فرایدی از کجا خرید کنیم؟

در حراجی جمعه سیاه شما می‌توانید خرید آنلاین داشته باشید و مثلاً از سایت‌هایی مانند برند نون و نامشی در دبی که کد تخفیف هم می‌دهند، استفاده کنید. اگر هم از آن دسته علاقه‌مندان گشت‌وگذار در پاساژها هستید، می‌توانید خریدتان را حضوری انجام دهید؛ اما یادتان باشد که در این فستیوال خرید، فروشگاه‌ها به‌خصوص برندهای معتبر بسیار شلوغ و پرازدحام هستند یا ممکن است از محصول موردنظر شما چند عدد محدود بیشتر نباشد. در ضمن برای خرید محصولاتی مانند پوشاک یا کفش ممکن است امکان پرو هم نداشته باشید، پس این موارد را حتما در نظر بگیرید.

تخفیف‌های بلک فرایدی 2023 چقدر است؟

تخفیف‌های بلک فرایدی از برندی تا برند دیگر متفاوت است و نمی‌توانیم بگوییم که همگی فروشگاه‌ها 50% در تخفیف هستند. بهتر است که پیش از خرید، سایت و صفحات اجتماعی برندهای موردنظرتان را دنبال کنید و در جریان حراج ویژه‌شان باشید. به‌طورکلی تخفیف جمعه سیاه در تمامی برندها از 30% شروع شده و تا 70% ادامه دارد و اگر موجودی فروشگاه تمام شود، حراج آن فروشگاه دیگر ادامه ندارد.

برخی از برندها مانند بربری، الکساندر مک کوئین، کارتیه و دیگر برندهای لوکس اصلاً در حراجی جمعه سیاه شرکت نمی‌کنند و شعار تبلیغاتی‌شان تولید کالای لوکس است. در واقع این برندها ترجیح می‌دهند کالایشان کم مشتری و بی‌نهایت گران باشد؛ اما در تخفیف به فروش نرسد. مثلاً برند بربری در پایان سال و با رونمایی از محصولات جدیدش، محصولات قبلی را نابود کرده؛ اما تحت هیچ شرایطی در اوت‌لت یا حراجی به فروش نمی‌رساند.

جمعه سیاه 1402

چه کالاهایی را در بلک فرایدی بخریم؟

بلک فرایدی برای خرید هر نوع محصولی مناسب است و بستگی به نیازهای خودتان دارد، از خرید لپ‌تاپ و گوشی تا لوازم آرایشی بهداشتی را می‌توانید در بلک فرایدی ترکیه، بلک فرایدی دبی و بلک فرایدی ایران تهیه کنید. معمولاً محبوب‌ترین کالاهای مشتریان برای خرید در بلک فرایدی در دسته‌بندی‌های زیر خلاصه می‌شود:

  • لپ‌تاپ، گوشی موبایل و وسایل الکترونیکی
  • کنسول بازی و انواع گیم‌ها
  • دوربین و وسایل تولید محتوای تصویری
  • اسپیکر
  • کیف و کفش
  • انواع پوشاک
  • انواع لباس شب و لباس عروسی
  • لوازم آرایشی و انواع کرم‌های بهداشتی و مراقبت پوست
  • اکسسوری و انواع وسایل تزیینی
  • دکور و وسایل خانه مانند مبلمان

بلک فرایدی 1402 در ایران

چند سالی می‌شود که بلک فرایدی ترکیه، دبی و دیگر کشورهای همسایه راهش را به ایران هم باز کرده و برندهای مختلف به مناسبت پایان پاییز تخفیف‌های خوبی را می‌گذارند. البته حراج جمعه سیاه در ایران هنوز به همه محصولات و خدمات منتقل نشده و مثلاً شما نمی‌توانید وسایل آشپزخانه را در این حراجی بخرید.

تقریباً بیشتر آنلاین‌شاپ‌ها و استارتاپ‌هایی مانند دیجی کالا، روبان، خانومی، چرم مشهد، نوین چرم، انواع فروشگاه‌های وسایل پت و نگهداری حیوانات خانگی، مزون‌های لباس و… در بلک فرایدی شرکت می‌کنند. اخبار این حراجی، ساعت شروع، نحوه سفارش، جوایز، امکان ارسال رایگان و… هم در سایت یا شبکه‌های اجتماعی برندها مطرح می‌شود.

بلک فرایدی در سال 1402

توصیه‌ها و نکته‌های مهم برای خرید بلک فرایدی 2023

  1. بهتر است در بلک فرایدی کالاهایی را بخرید که قیمت بالایی دارند، مثلاً در حراجی جمعه سیاه خرید لپ‌تاپ یا گوشی یا کنسول بازی به مراتب از خرید لباس و کیف به‌صرفه‌تر است.
  2. اگر می‌خواهید لباس شب یا لباس عروس بخرید، حتماً در ساعات اولیه خرید به فروشگاه مراجعه کنید؛ چون ممکن است کالای موردنظرتان تمام شود.
  3. برای خرید جمعه سیاه در دبی یا ترکیه حتماً پولتان را تبدیل کنید و از ایران دلار ببرید؛ چون بردن دلار و سپس تبدیل به درهم یا لیر به‌صرفه‌تر از دادن ریال و خریدن درهم یا لیر است. موقع خرید باید با پول همان کشور خرید کنید، چون خرید با دلار کمیسیون زیادی دارد و در مراکز خرید اصلاً توصیه نمی‌شود.
  4. اگر امکان خرید آنلاین دارید، بهتر است که سبد خریدتان را کاملا پر کنید و با شروع ساعت جمعه سیاه فقط به مرحله پرداخت بروید و از کدهای تخفیف هم استفاده کنید تا هم در زمان صرفه‌جویی شود و هم وقت را برای گشتن در سایت تلف نکنید؛ چون در طول این مدت ممکن است کالای موردنظرتان تمام شود.
  5. در آخر یادتان باشد که بلک فرایدی black friday یک ترفند مارکتینگی برای فروش کالاهای مختلف است و ممکن است شما را ترغیب به خرید کالاهایی کند که اصلاً نیازی به آن ندارید، پس تا جای ممکن پول خود را صرف خرید کالایی کنید که به آن نیاز دارید.

چگونه از تخفیف‌های آمازون، امارات، ترکیه، چین و ایبی در بلک فرایدی استفاده کنیم؟

برای استفاده از تخفیف‌های بلک فرایدی از سایت‌های فروشگاهی آنلاین مانند آمازون و… باید حتماً در خارج از کشور حساب بانکی داشته و یا از فامیل و دوست‌هایتان در خارج از کشور بخواهید که این جابه‌جایی پول را انجام دهند. البته از صرافی‌ها هم می‌توانید کمک بگیرید؛ اما معمولاً کارمزد و کمیسیون زیادی دارد. در نهایت از سایت‌های ایرانی که به صورت واسطه کار می‌کنند هم می‌توانید خریدهای جمعه سیاه را انجام دهید.

خرید در جمعه سیاه

از تخفیف‌های بلک فرایدی 1402 نهایت استفاده را ببرید

در این مقاله مفصل درباره حراجی بزرگ بلک فرایدی 2023 صحبت کردیم و برای خرید از مراکز خرید ترکیه، دبی و البته فروشگاه‌های ایرانی نکات لازم را گفتیم. پیش از شروع حراجی جمعه سیاه بهتر است که محصولات موردنظرتان را مشخص کرده و بر اساس نیازتان خرید کنید، تاریخ دقیق جمعه سیاه هر برند را هم از سایت یا شبکه اجتماعی آن، جستجو کنید. در صورتی که به ترکیه یا دبی برای خرید از بلک فرایدی سفر می‌کنید، می‌توانید با بهترین قیمت از فلایتیو بخرید و هتل رزرو کنید.

حراج جمعه سیاه چیست؟

با نزدیک شدن به آذر ماه  سوالاتی مانند: حراج جمعه سیاه چیست؟ یا حراج بلک فرایدی چیست؟ پرسیده می‌شود. اما به راستی حراج بلک فرایدی چیست؟ برای پاسخ به این سوال لازم است سفری به تاریخچه‌ی حراج جمعه سیاه داشته باشیم.

حتی در این روز برخی از فروشگاه‌ها کار خود را زودتر آغاز کرده و به محض پایان روز شکرگزاری فعالیت خود را شروع می‌کنند حراج بزرگ جمعه سیاه در ایران نیز تحت عنوان جمعه سیاه رواج یافته است و بسیاری از فروشگاه‌ها به خصوص فروشگاه اینترنتی بسیاری، از محصولات خود را تحت عنوان تخفیف بلک فرایدی سال ۲۰۲۳ ارائه می‌دهند. در حراج جمعه سیاه ، بانی مد نیز اکثر محصولات پرفروش خود را از جمله لباس، کیف، کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی و… با تخفیفات بسیار بالایی ارائه می‌دهد.

حراج جمعه سیاه در دنیا از چه اهمیتی برخوردار است؟

با توجه به اینکه در کشورهای خارجی حراج جمعه سیاه  پیش از سال نو قرار دارد و فروشگاه‌ها و برندها محصولات خود را با تخفیف قابل توجهی به فروش می‌رسانند، بسیاری از مردم دنیا سعی می‌کنند خرید سال نو و هدایای خود را در روز حراج سیاه تهیه کنند تا هزینه‌های خود را به صورت قابل توجهی کاهش دهند. در ایران نیز اگرچه این روز در آذرماه قرار دارد، اما با توجه به اینکه قیمت محصولات برخی از فروشگاه‌ها و برندها با توجه به نوسان نرخ دلار ممکن است افزایش یابد، بسیاری از مردم سعی می‌کنند خرید زمستانی و حتی بهاره یا محصولات الکترونیکی و مایحتاج خود را در حراج جمعه سیاه تهیه کنند.

حراج جمعه سیاه و تعطیلات میلیون دلاری در دنیا!

تعطیلات عید شکرگزاری تا دوشنبه سایبری، رکورد بیشترین خرید و فروش محصولات در دنیا شکسته می‌شود که به این تعطیلات، تعطیلات میلیون دلاری می‌گویند. طبق آمار و ارقام به‌دست آمده، با توجه به گسترش و پیشرفت شبکه‌های اجتماعی و تبادل اطلاعات مردم با یکدیگر، فروش محصولات به صورت حضوری و اینترنتی بیشتر شده است.

دوشنبه سایبری چیست؟

حرف از دوشنبه سایبری شد، بد نیست کمی از این دوشنبه طلایی در دنیای مدرن صحبت کنیم! با وجود گسترش و پیشرفت فضای مجازی و افزایش تمایل افراد به خرید اینترنتی، در سال ۲۰۰۵ که چندان خرید اینترنتی در میان مردم مرسوم نبود، برخی از فروشگاه‌های اینترنتی معروف آمریکا، برای جلب توجه و اعتماد بیشتر مشتریان، دوشنبه سایبری یا مجازی را ارائه دادند.

دوشنبه سایبری به اولین دوشنبه پس از حراج بزرگ جمعه سیاه می‌گویند که در این روز خرده فروش‌های آنلاین، همچون آمازون، ای‌بی، علی‌بابای ‌چین و والمارت محصولات خود را با تخفیف قابل توجهی به فروش می‌رسانند. ناگفته نماند که برخی از این فروشگاه‌ها همچون فروشگاه آمازون، در دو روز سال، یعنی بلك فرايدي و سایبرماندی فروش ویژه دارند.

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا