اقتصادی

تاخیر در پرواز برای ایرلاین‌ها ضرر اقتصادی دارد/ علت تاخیرها باید به مردم اطلاع‌رسانی شود

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: مسئولان شرکت هواپیمایی خواهان تاخیر در پرواز نیستند زیرا ضرر اقتصادی برای شرکت محسوب می شود.

محمد محمدی بخش در گفت وگو با شبکه، درباره تاخیرهای پروازی این شرکت هواپیمایی گفت: مشکلات تاخیر خطوط هوایی در حال افزایش است. سازمان‌های هواپیمایی با مجموعه‌ای از دلایل مواجه هستند که در هم تنیده هستند: برخی آب‌وهوا، برخی خرابی‌ها و تعمیرات هواپیما، برخی منابع انسانی، برخی فرودگاه‌ها و امنیت.

وی در ادامه گفت: سازمان‌های هوانوردی به‌عنوان نهادهای عملیاتی، تشخیص می‌دهند که این تأخیرها ناشی از شرایط خارجی یا داخلی بوده و ناشی از عوامل انسانی یا غیرانسانی است. اگر مشخص شود که عوامل انسانی باعث تأخیر و عمدی بودن آن شده است، ممکن است نیاز به رأی دادگاه و اقدام قضایی باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر فردی اقدامی انجام می دهد که موجب تاخیر و شکایت می شود، در صورتی که موضوع خارج از حیطه قوانین و مقررات و اختیارات است، باید به مراجع مربوطه ارجاع و پاسخگو باشد. گهگاه سازمان های زندان و نیروی انتظامی مداخله می کنند و سوال می پرسند. البته این لزوما به این معنا نیست که فرد باید محاکمه شود. بلکه مدرک خود را ارائه خواهد کرد. اگر متخلف باشید محکوم می شوید. .

محمدی بخش با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری مجاز است با تاخیر پروازها برخورد کند، افزود: در مورد سازمان های هواپیمایی، خصوصی یا دولتی بودن ایرلاین فرقی نمی کند، حتما بررسی می شود و سازمان هم قانع نمی شود و وارد این موضوع می شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: دلایل زیادی برای این تاخیرها وجود دارد و باید تلاش شود تا در صحنه فرودگاه اطلاعات شفاف و بدون ابهام ارائه شود تا در مورد تعمیرات، خطای انسانی، آب و هوا و هر چیزی که منجر به تاخیر شود، صادقانه به مردم گزارش شود. اما برای ارائه این چرخه، باید این واقعیت را بپذیریم که هیچ کس در گروه هواپیمایی به دنبال پروازهای تاخیری نیست. زیرا ضرر اقتصادی برای شرکت به همراه دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا