اقتصادی

تاثیر نوسانات نرخ ارز در بازار خودرو

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران از تداوم رکود بازار خبر داد و خاطرنشان کرد: قیمت بازار خودرو طی دو هفته گذشته به دلیل افزایش نوسانات ارزی افزایش چشمگیری داشته است. و البته عقب نشینی دلالان خودرو در این بازار.

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران در گفت و گو با شبکه، گفت: قیمت کارخانه و بازار به تفاوت اضافه شد. طبق رویه ای که در گذشته شاهد بودیم، با افزایش فاصله قیمت یک محصول از کارخانه تا بازار و افزایش نوسانات نرخ ارز، قیمت خودروهای در گردش، خودروهای مونتاژی و وارداتی افزایش می یابد. ماشین.

وی گفت: این افزایش قیمت نیز قابل توجه بود. به عنوان مثال قیمت خودروسازان داخلی مانند پژو و سائوک نسبت به ماه قبل 15 تا 18 میلیون تومان و یا دنا پلاس اتوماتیک 50 میلیون تومان نسبت به ماه قبل افزایش یافت. در بین محصولات سایپا، محصولاتی مانند تیبا و کوئیک نیز 5 تا 10 میلیون تن افزایش قیمت را تجربه کردند. در مورد محصولات مونتاژی مانند هیما، قیمت تقریباً 100 میلیون وون افزایش یافته است.

نماینده اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران گفت: همچنین یکی از موضوعات اصلی این است که امسال 7 ماه است، در این مدت چند خودرو شارژ شده است؟ آمارها نشان می دهد که تعداد خودروهای شارژ شده متناسب با تقاضا نیست و بسیار کمتر از تقاضای بازار است. این موضوع روند قیمتی بازار خودرو را تحت تاثیر قرار داده است. علاوه بر این، ثابت نگه داشتن قیمت محصولات در درب کارخانه به مدت یک سال منجر به کاهش قیمت در بازار نشد، بلکه افزایش یافت و در نتیجه عرضه پاسخگوی تقاضا نبود.

سطح معاملات به پایین ترین سطح رسیده است.

موتمنی تاکید می کند: همچنین تاثیر روانی افزایش نرخ ارز را در دو هفته گذشته بر بازار خودرو دیدم و فروشندگان به نوعی عقب نشینی کردند و چندان علاقه ای به فروش نداشتند. البته بورس و مقداری از پولی که مردم از آن برداشتند حاضر شد به بازار خودرو بپرد و بر آن تاثیر بگذارد. همه اینها دست به دست هم داد و منجر به اوج روند صعودی قیمت ها در بازار خودرو شد.

وی درباره وضعیت معاملات در بازار خودرو گفت: معاملات بسیار محدود و اجتناب ناپذیر است و خریداران به بازار نمی روند. به دلیل نوسانات اخیر نرخ ارز، اکثریت فروشندگان خودرو از ورود به بازار خودداری کرده اند. سطح معاملات در شش ماه گذشته نیز پایین بوده و در حال حاضر کاهش یافته است و به هر حال قیمت اعلام شده از سوی فروشنده افزایش یافته است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا