علمی و پزشکی

تأکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیرانه در مدارس و دانشگاه ها

عصر امروز (چهارشنبه) جلسه کمیته ویژه کرونا به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش شبکه، محمد مخبر در این نشست با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پیشگیری مدارس و دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: در حال حاضر با توجه به شرایط و ضوابط لازم برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها باید توجه به قوانین و مقررات مربوط به سلامتی و بهداشتی و پیشگیری از بیماری‌ها نیز رعایت شود. و اقدامات لازم را برای حفاظت جدی دانش آموزان و سلامت و جان آنها انجام می دهیم.

این مخبر خاطرنشان کرد: با توجه به عرضه کافی واکسن در کره، مراحل واکسیناسیون دانشجویان و اساتید در سراسر کشور باید تکمیل شود.

در این دیدار که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش، دفتر ریاست جمهوری و رئیس هلال احمر برگزار شد، وزیر بهداشت گفت: در کره، که در چند ماه گذشته در سراسر کشور واکسینه شده است، ما شاهد افزایش سریع یا افزایش بیماری عروق کرونا نبودیم.

وزارت بهداشت نیز اخیرا گزارشی از بیماران سرپایی، بستری، فوتی ها، بیماران مبتلا به لکه های عروق کرونا، آخرین وضعیت کوید 19 در ایران و جهان و میزان واکسیناسیون داخلی منتشر کرده است. مردم ایران سومین نوبت واکسن کرونا را دریافت کردند.

در این جلسه همچنین بر لزوم اتخاذ تمهیدات و اقدامات لازم برای پیگیری واکسیناسیون با وجود کاهش مصونیت اقشار واکسینه شده جامعه با وجود موج مقطعی و سویه های جدید ویروس کرونا تاکید شد. به ویژه، این گروه آسیب پذیری کروناویروس را فراهم می کند.

وزارت آموزش و پرورش همچنین گزارشی از شروع اخیر مدارس، میزان حضور و استقبال دانش‌آموزان در کلاس‌های درس و اقدامات لازم برای رعایت قوانین بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در کلاس‌های درس منتشر کرد و تاکید کرد که گزارشی در این خصوص گزارش نشده است. تاکنون گزارشی مبنی بر فوت ناشی از ویروس کرونا در دانش‌آموزان یا مدارس گزارش نشده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا