به نام ایران، به کام آلمان!

رئیس بخش توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات وزارت بازرگانی ، صنعت و انرژی (سمت) گفت: “تولید نرم افزار پیشرفت خوبی داشته است ، اما به دلیل مشکلات ناشی از تحریم ها.” شرکت های کشورهایی مانند آلمان باید شعبه ای تحت عنوان نرم افزار آلمانی افتتاح کرده و محصولات خود را صادر کنند.

به نام ایران ، به نام آلمان!

فرزاد اسماعیل زاده امروز در گفت وگو با شبکه ، با امضای تفاهم نامه ای بین وزارت کشور و سازمان صنفی رایانه ، پیشرفت تولید نرم افزار در ایران را به خوبی توضیح داد و گفت: وی افزود: در حال حاضر در زمینه آنتی ویروس ، این نرم افزار شبیه نرم افزار ایرانی و نرم افزار خارجی است ، از طرف دیگر ، شركت های بخش صنعتی نرم افزاری را برای كنترل توان صنعتی تولید می كنند ، اما چون به دلیل تحریم ها نمی توانند از ایران صادر كنند ، شعبات خود را در كشورهای دیگر مانند آلمان تأسیس كرده اند. با نام آلمانی فروخته می شود.
وی افزود: “به عبارت دیگر ، افراد شایسته و متخصص در این کشور وجود دارند و ما در این زمینه بسیار پیشرفته هستیم ، اما در شرایط فعلی باید از تحریم ها جلوگیری کنیم.”
وی با بیان اینکه هم اکنون کارهای زیادی در مورد سیستم های پیشرفته ERP در حال انجام است ، گفت: اکنون هدف ما انتقال به سیستم هایی مانند هوش مصنوعی و اینترنت اشیا است. به عنوان مثال ، در ایران حدود 60 شرکت در زمینه هوش مصنوعی فعالیت می کنند که برای استفاده از آنها لازم است که این صنعت وارد صنعت شوند. زیرا بیشتر صنایع در حال حاضر از سیستم های پیشرفته و هوش مصنوعی استفاده نمی کنند. در این راستا ، برای خارج شدن از حالت سنتی ، تصمیم گرفته شد جلساتی با اعضای صنایع مختلف و سیستم های رایانه ای برای توصیف سیستم پیچیده و کاربردهای آن برگزار شود.
هیچ آماری برای صادرات نرم افزار وجود ندارد.
در مورد س Technologyالات مربوط به صادرات نرم افزار ، آقای معاون توسعه فناوری و کاربردهای فناوری اطلاعات گفت: “یک انجمن صادرات نرم افزار وجود دارد که صادرات سالانه 400 میلیون دلار از سال 1393 را اعلام می کند ، اما در واقع هیچ آمار دقیقی از میزان صادرات نرم افزار وجود ندارد.
به گفته وی ، ایران سال گذشته 600 میلیون دلار فن آوری مبتنی بر فناوری صادر کرده است ، اما مشخص نیست که چه مقدار از آن مربوط به نرم افزار است. زیرا نظارت بر صادرات نرم افزارهایی مانند کالا غیرممکن است. کالاها باید از طریق گمرک ترخیص شوند ، اما صادرات این نرم افزار از طریق فلش یا ایمیل نیز امکان پذیر است. از طرف دیگر ، تعداد سی دی های صادر شده توسط گمرک به محتوای آن اهمیت ندارد ، بلکه به چه نرم افزاری گران است.
اسماعیل زاده همچنین اظهار بی اطلاعی از کشورهایی کرد که این نرم افزار برای آنها صادر می شود و گفت: “در جلسه مشترک ، ما به دنبال راه هایی هستیم که شرکت ها بتوانند انگیزه هایی را برای اعلام صادرات ایجاد کنند.” با این حال ، در حال حاضر به دلیل مسائل مالیاتی و دور زدن تحریم ها ، آماری در این زمینه در دسترس بخش دولتی نیست.
وی درباره اقدامات انجام شده پس از اجرای تفاهم نامه گفت: دفتر توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات بخش ساکت مدتی است که با سازمان های صنفی کار می کند ، به ویژه در بخش صادرات نرم افزار ، فعالیت ها و کنفرانس های مشترک. میزان تشکیل کمیته مشترک در زمینه صادرات و اینترنت اشیا برای برنامه ریزی برای موارد ذکر شده و استفاده از نظرات خصوصی.
وی افزود: “در سال های اخیر وزارت صمت و دفتر توسعه فناوری اطلاعات و برنامه های کاربردی سازمان اتحادیه با کمیسیون ارز این سازمان همکاری کرده اند و واحد پول شرکت هایی که قصد وارد کردن مجوز و نرم افزار به کشور را دارند توسط این نهاد تأیید شده است.” .
یک مقام مسئول به فعالیت حدود 300 شرکت در زمینه تولید نرم افزار داخلی اشاره کرد و گفت: “این شرکت ها مجوز فعالیت را از وزارت صنعت اخذ و تحت حمایت این وزارتخانه قرار گرفته اند ، اما نکته مهم این است که نیازها و مشکلات بنگاه های اقتصادی باید بررسی شود.” و وزارت آموزش و پرورش را مشخص کنید تا اقدامات لازم را برای حذف آنها انجام دهد. به عبارت دیگر ، کار ثروت خاموش فقط تسهیل است.
به گزارش شبکه ، امروز (چهارشنبه) تفاهم نامه همکاری بین وزارت صنعت ، معدن و تجارت (سمت) و سازمان اتحادیه رایانه ای کشور به امضا رسید. نکته این تفاهم نامه این است که صنعت نرم افزار در یک موقعیت ارزشمند و استراتژیک در قوانین و سیاست های اکوسیستم از سر می گیرد. مشارکت در اجرای فناوریهای نوین انقلاب صنعتی چهارم در صنعت و معدن و سازماندهی و رتبه بندی شرکتهای نرم افزاری همکاری ، مشارکت طرفین جهت ارتقا the مزایا و استفاده از مجوزهای تولید نرم افزار و آموزش ، توانمندسازی و ارتقا تولید و صادرات آمادگی شرکتهای نرم افزاری همکاری حمایت و حمایت از صنعت نرم افزار را ارتقا و تقویت کنید. تسهیل فضای کسب و کار تولیدکنندگان نرم افزار و صادرات نرم افزارهایی که در زمینه اطلاعات با یکدیگر همکاری و استفاده می کنند. روابط موثر و روابط بین الملل را گسترش دهید. بهبود ، مقررات زدایی و هدف گذاری و بهینه سازی نیروی کار ماهر.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا