به تجهیز  و جوانسازی صنعت مرغداری کمک شود

به تجهیز  و جوانسازی صنعت مرغداری کمک شود

مدیرعامل ائتلاف تخمگذار با بیان اینکه کمبود تخم مرغ وجود ندارد، گفت:

به گزارش شبکه، مرادی با بیان اینکه تخم مرغ سلطه و کالای استراتژیک مردم است، گفت: این کالای استراتژیک به ویژه برای بخشی از جامعه باید حمایت شود تا بتوانیم آن را به دست آنها برسانیم.

وی افزود: زمانی که نرخ ارز نوسان می کند، تولیدکنندگان اقدامات متقابلی را انجام داده اند. همچنین گردش سرمایه مورد نیاز تولیدکنندگان پس از نوسانات نرخ ارز با میزان نقدینگی که در حال حاضر استفاده می کنند بسیار متفاوت است.

مدیرعامل فدراسیون مرغ های تخمگذار افزود: هر منبعی که توسط سیستم بانکی یا دولت در نظر گرفته شود باید به تولیدکنندگان و مرغداران کمک کند تا سرمایه در گردش مورد نیاز خود را تامین کنند.

وی افزود: با شروع فصل گرما پیش بینی می شود مصرف تخم مرغ فصلی کاهش یابد. این در حالی است که پیش بینی می شود به دلیل نوسانات نرخ ارز با مازاد تولید مواجه شود.

به گفته وی، اگر امروز گله را نگه داریم، مرغ های تخمگذار آن چیزی نیست که بتوانیم از شر آن خلاص شویم. دوره پرورش مرغ تخمگذار 18 ماه است. ما باید آن را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه دولت باید خرید کند تا واحدهای تولیدی تضعیف نشود، می‌افزاید: برای حفظ بازارهای هدف و از دست ندادن این بازارها باید توجه داشته باشیم که صادرات قیمت‌های جدید با هم سازگار نیست، بنابراین باید مشوق‌های صادراتی پرداخت کنیم. بر اساس دستور کار دولت، ما به وزارت جهاد کشاورزی اعتماد داریم و معتقدیم که تولیدکنندگان را رها نخواهند کرد.

در حال حاضر، نرخ تبدیل تخم مرغ های خوراکی 2.7 است. با توجه به میانگین سن صنعتی فراتر از قرون وسطی، ما باید تجهیزات خود را مدرن و جوان کنیم.

وی گفت: دولت باید به ما کمک کند. ارتباط بین سیستم بانکی و سازمان‌های تولیدکننده را افزایش می‌دهد و به سیستم بانکی در تجهیز، نوسازی و جوان‌سازی صنعت طیور کمک می‌کند. وقوع مداوم نرخ های جدید عرضه پول می تواند منجر به رقابت در صنعت شود. همچنین برخی از ورودی های مورد نیاز را از سازنده فراهم می کند. برای تولیدکنندگان واسطه، به این دلیل است که با کمترین هزینه اتفاق می افتد و مطمئناً با قیمت بهتری به دست تولیدکننده می رسد.

مرادی در پایان گفت: من به عنوان یک تولید کننده تخم مرغ خوراکی داخلی می توانم به مردم قول بدهم که اختلالی در عرضه تخم مرغ کشور ایجاد نشود. کشور در دوران گذار است و تولیدکنندگان و مردم باید دست به دست هم دهند تا از این مرحله عبور کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا