برترین های کسب و کارعلمی و پزشکی

بهترین مارک کرم لایه بردار چی خوبه؟

لایه‌برداری طبیعی پوست به معنای از بین بردن بقایای سلول‌های مرده روی سطح پوست، جوان و روشن‌تر شدن پوست و کمک به چرخش سلولی است. لایه‌برداری در اصل لایه سطحی و مرده پوست را از بین می‌برد، نه پوست تازه و زنده را. هنگامی که پوست قدیمی و مرده از بین می‌رود، پوست تازه‌تر، سالم‌تر و روشن‌تر به نظر می‌رسد. لایه‌برداری طبیعی همچنین به این معنی است که پوست مرده کمتری وجود دارد، که منافذ را مسدود می‌کند. همین موضوع ساده باعث می‌شود کمتر جوش سرسیاه و سرسفید ایجاد شود. پیشنهاد میشود از سرم کلاژن ساز لاکچری کوین بعد از استفاده از لایه بردار ها برای پوست خود استفاده کنید. همچنین سرم دور چشم حاوی کافئین لاکچری کوین برای پوست حساس دور چشم توصیه می گردد.

چرا باید پوست را لایه‌برداری کرد؟

مزایای لایه‌برداری طبیعی پوست به شرح زیر است:

این کار باعث پاکسازی سلول‌های مرده که پوست را مستعد آکنه، جوش‌های سرسیاه و زائده‌های پوستی می‌کند، می‌شود.

تحریک روند نوسازی سلولی یکی دیگر از مزایای لایه‌برداری است.

اسکراب‌های بدن خانگی ارزان هستند و تهیه آن‌ها بسیار آسان است.

لایه‌بردارهای طبیعی و مناسب به پوست شما مواد مغذی لازم برای روشن و بدون نقص بودن را می‌دهد.

پوست بدن و صورت با استفاده از لایه‌برداری منظم، نرم، صاف و جوان می‌ماند.

بهترین لایه‌بردار طبیعی پوست کدام است؟

بعضی از مواد موجود در طبیعت به راحتی پوست را لایه‌برداری کرده و آن را تقویت می‌کنند. موثرترین لایه‌بردارهای طبیعی پوست عبارتند از:

نمک دریا

نمک دریا لایه بردار طبیعی

نمک می‌تواند ذره‌های خشک پوست مرده را از بین ببرد. این اسکراب طبیعی به خصوص اگر از نوع نمک دریا باشد، به راحتی پوست را لایه‌برداری می‌کند. دانه‌های درشت نمک دریا به راحتی حل نمی‌شوند. این باعث می‌شود که بتوان از آن برای قسمت‌های خشک پوست مانند آرنج و پا استفاده کرد. یکی دیگر از مزایای نمک دریا این است که اصلا چسبنده نیست و به سادگی با مقدار کمی روغن، به یک لایه‌بردار قوی تبدیل می‌شود. شما حتی می‌توانید کف پاهایی را که در اثر راه رفتن روی سطوح نامناسب یا عدم مراقبت خشک و خشن شده است، با کمک نمک پاکسازی و نرم کنید. اگر با استفاده از نمک روی پوستتان احساس سوزش شدید کردید، احتمالا به این ماده حساسید. پس بهتر است از ماده دیگری برای پاکسازی پوست استفاده کنید.

شکر

اگر به دنبال یک لایه‌بردار موثر برای پوست حساس هستید، شکر به کمکتان می‌آید. شما می‌توانید هر زمان که بخواهید از شکر برای لایه‌برداری پوست بدن و صورت استفاده کنید. همچنین توصیه می‌شود برای لایه‌برداری لب‌هایتان گاهی از این ماده استفاده کنید. دانه‌های شکر به طور طبیعی کوچک و کمی زیر هستند و همین ویژگی‌ها آن را برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست، موثر می‌سازد.

وقتی شکر به روغنی مانند روغن هسته انگور یا روغن زیتون اضافه می‌شود، یک لایه‌بردار طبیعی خواهید داشت. یکی دیگر از فواید شکر این است که سرشار از اسید گلیکولیک است. اسید گلیکولیک به طور طبیعی به شکستن سلول‌های مرده پوست و کاهش چین و چروک ریز کمک می‌کند. خیلی‌ها پول زیادی برای فشیال‌ صورت با اسید گلیکولیک می‌پردازند، اما شما می‌توانید این تاثیر را خود در خانه از شکر بگیرید.

جودوسر

اگر پوست بسیار حساسی دارید، از اثربخشی ملایم جو دوسر به عنوان یک لایه‌بردار غیرشیمیایی بهره ببرید. یکی دیگر از فواید بلغور جو دوسر این است که چربی را جذب می‌کند، بنابراین این ماده پوست را از شر چربی اضافه هم رها می‌کند. نکته کلیدی در استفاده از جو دوسر این است که قبل از استفاده آن را در آسیاب پودر کنید. شما باید جو دوسر را به اندازه دانه‌های آرد آسیاب کنید تا اثرگذاری آن دوچندان شود. همچنین می‌توانید این ماده را با روغن نارگیل مخلوط کنید تا خمیری شود. سپس می‌توانید این خمیر را به آرامی با حرکات دایره‌ای روی پوست خود ماساژ دهید.

سیب

آلفا هیدروکسی اسیدهای موجود در سیب سلول‌های مرده را شل و از روی پوست جدا می‌کند. سیب له‌شده به خوبی می‌تواند نقش یک لایه‌بردار طبیعی را برای پوست بدن به عهده بگیرد.

سرکه سیب

این محصول همان نقش سیب را در لایه‌برداری پوست بازی می‌کند. البته یک تفاوت وجود دارد و آن سرعت‌ بیشتر اثربخشی سرکه سیب نسبت به سیب تازه است.

شیر

اسید لاکتیک موجود در شیر می‌تواند برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست مفید باشد. کافی است مقداری شیر را روی کف دست خود بریزید و آن را روی پوست ماساژ دهید. همچنین اگر پوستتان خشک است، می‌توانید شیر را با یک تخم‌مرغ زده شده یا آلوئه ورا ترکیب کنید.

بهترین کرم‌های لایه بردار ایرانی در بازار

بازار محصولات مراقبت از پوست در ایران طی سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است و برندهای ایرانی متعددی محصولات با کیفیتی را به بازار عرضه کرده‌اند. در میان این محصولات، کرم‌های لایه بردار نیز جایگاه ویژه‌ای دارند. هر محصول ویژگی‌های خاص خود را داشته و برای نوع به‌خصوصی از پوست مناسب است، بنابراین قبل از استفاده از هر محصول برچسب راهنما آن را مطالعه کرده یا با یک پزشک متخصص پوست مشورت کنید.  قیمت سرم لایه بردار لاکچری کوین  را با سایر محصولات مقایسه کنید. در ادامه چندمورد از بهترین کرم‌های لایه بردار و روشن کننده ایرانی عبارتنداز:

۱. کرم لایه بردار سینره ۱۰ درصد (AHA)

کرم لایه بردار سینره ۱۰ درصد (AHA) یک کرم لایه بردار ملایم و مناسب برای انواع پوست است. این کرم حاوی ۱۰ درصد اسید هیالورونیک است که باعث لایه‌برداری سلول‌های مرده و روشن شدن پوست می‌شود. در ترکیبات این محصول از دانه‌های ریز پوست گردو استفاده شده که به پاکسازی منافذ و لایه‌برداری پوست کمک می‌کند.  همچنین این کرم دارای ترکیبات ضدالتهاب و ضدحساسیت است که از بروز سوزش و قرمزی پوست جلوگیری می‌کند. استفاده مرتب از این محصول مزیت‌های زیادی به همراه دارد:

روشن شدن پوست

صاف شدن پوست

کاهش چین و چروک

درمان آکنه و جای جوش

درمان لک‌های پوستی.

این محصول به‌طورکلی عوارضی ندارد اما ممکن است در برخی افراد باعث سوزش، قرمزی، خشکی و حساسیت پوست شود. همچنین استفاده از کرم لایه بردار در بارداری باید با تجویز و مشورت پزشک باشد. در اینجا چند نکته برای کاهش خطر بروز عوارض جانبی کرم لایه بردار سینره ۱۰ درصد (AHA) آورده شده است:

از کرم فقط یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

قبل از استفاده از کرم، تست حساسیت انجام دهید.

از کرم مرطوب کننده برای جلوگیری از خشکی پوست استفاده کنید.

اگر پوست حساسی دارید، از کرم لایه بردار با غلظت پایین استفاده کنید.

۲. کرم لایه بردار اسکراب سی گل مدل ۲ در ۱

کرم لایه بردار اسکراب سی گل حاوی چند پاک‌کننده فیزیکی ازجمله محلول AHA و دکسپانتنول است. AHA سلول‌های مرده پوست را از بین برده و دکسپانتنول به بهبود و تسریع بازسازی سلول‌های پوست کمک می‌کند. این کرم برای انواع پوست مناسب است و می‌تواند برای روشن شدن، صاف شدن و بهبود سلامت کلی پوست استفاده شود. دقت داشته باشید که لایه بردار سی‌گل یک لایه بردار قوی برای لک صورت نیست، اما تاحدودی برای از بین بردن لک‌های پوستی، جای جوش و آکنه تاثیرگذار است. مزایای استفاده از کرم لایه بردار اسکراب سی گل مدل ۲ در ۱ عبارتند از:

روشن شدن پوست

صاف شدن پوست

کاهش چین و چروک

درمان آکنه و جای جوش و غیره.

این کرم را یک یا دو بار در هفته بر روی پوست تمیز و خشک خود بمالید. پس از استفاده از کرم، از مرطوب‌کننده استفاده کنید. اگر پوست حساسی دارید، بهتر است از این کرم به صورت یک بار در هفته استفاده کنید. عوارض جانبی احتمالی کرم لایه بردار اسکراب سی گل مدل ۲ در ۱ عبارتند از:

سوزش خفیف

قرمزی خفیف

خشکی پوست.

بهترین لایه بردار پوست بدن

۳. کرم لایه بردار نئودرم مدل Renewal AHA ۱۳%

این محصول یکی از بهترین کرم‌های لایه بردار پوست چرب است و با داشتن آلفا هیدروکسی اسیدهای طبیعی، ویتامین‌ها و مواد ضدالتهابی به لایه برداری ملایم و پاکسازی پوست از سلول‌های مرده کمک می‌کند. این کرم با تحریک کلاژن سازی، موجب جوان‌تر شدن و شادابی پوست می‌شود. استفاده مرتب از کرم لایه بردار نئودرم تاثیر قابل توجهی در رفع چین و چروک و درمان لک‌های پوستی دارد. ویژگی‌های اصلی کرم لایه بردار رینیوال نئودرم:

لایه برداری ملایم و موثر پوست

پاکسازی پوست از سلول‌های مرده

تحریک کلاژن سازی

جوان‌تر شدن و شادابی پوست

رفع زبری و خشکی پوست

درمان جوش‌های سرسیاه، آکنه و تیرگی‌های به جا مانده از جوش

نرمی و لطافت بیشتر پوست.

این کرم را یک یا دو بار در هفته بر روی پوست تمیز و خشک خود بمالید. برای جلوگیری از خشک شدن پوست، بهتر است پس از استفاده از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید.

۴. کرم لایه بردار هیدرودرم مدل AHA

کرم لایه بردار هیدرودرم یک محصول ایرانی باکیفیت برای انواع پوست، به‌ویژه پوست چرب است. این کرم حاوی ۱۰٪ اسید گلیکولیک خالص است که به لایه برداری ملایم و موثر پوست کمک می‌کند. همچنین این کرم حاوی ترکیبات دیگری مانند گلیسیرین، روغن کالاندولا، آسکوربیل پالمیتات، رتینیل پالمیتات، بیزابولول و ویتامین E است که به بهبود سلامت و زیبایی پوست کمک می‌کنند.

گلیسرین موجود در این محصول به حفظ رطوبت پوست و آبرسانی آن کمک می‌کند. همچنین، این کرم موجب کاهش و رفع لک‌های قهوه‌ای و تیرگی‌های پوست شده و به روشن‌تر شدن پوست کمک می‌کند. ویتامین E موجود در کرم هیدرودرم دارای ویژگی‌های ضد اکسیدان است و از پوست در مقابل آسیب‌های رادیکالی و پیری زودرس محافظت می‌کند. ویژگی‌های اصلی کرم لایه بردار هیدرودرم:

بهترین کرم‌های لایه بردار خارجی در بازار

کرم‌های لایه بردار تنها یکی از محصولات مراقبت از پوست هستند که به بهبود ظاهر شما کمک می‌کنند. این کرم‌ها با از بین بردن سلول‌های مرده پوست، باعث روشن شدن، صاف شدن و کاهش چین و چروک پوست می‌شوند. ایرانی یا خارجی بودن محصول خیلی مهم نیست، آنچه بیش‌ازهمه اهمیت دارد، سازگاری محصول با پوست شما است. در ادامه با چند مورد از بهترین کرم‌های لایه بردار و روشن‌کننده خارجی آشنا شوید.

۱. کرم لایه بردار پوست مورد (murad)

کرم لایه بردار پوست مورد یک محصول لایه بردار شیمیایی و محصول کشور ایالات متحده است که با انواع پوست سازگاری دارد. این کرم حاوی ۱۰٪ اسید گلیکولیک است که می‌تواند به لایه‌برداری ملایم و موثر پوست کمک کند. اسید گلیکولیک با شکستن پیوندهای بین سلول‌های مرده پوست، به آنها اجازه می‌دهد تا از پوست جدا شوند؛ این امر باعث می‌شود پوستی روشن و نرم‌تر داشته باشید.

کرم لایه بردار پوست مورد (murad) همچنین می‌تواند به کاهش علائم پیری کمک کند. این کرم حاوی ترکیبات ضد پیری مانند بیزابولول و ویتامین E است که می‌توانند به محافظت از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک کنند. همچنین، این کرم حاوی ترکیبات دیگری مانند گلیسیرین، روغن کالاندولا، آسکوربیل پالمیتات، رتینیل پالمیتات، بیزابولول و ویتامین E است که به بهبود سلامت و زیبایی پوست کمک می‌کنند. مزایای استفاده از این محصول عبارتنداز:

لایه برداری ملایم و موثر پوست

جوانسازی پوست

بهبود گردش خون

افزایش حالت کشسانی پوست

افزایش شادابی صورت

بهبود بافت پوست

مناسب برای انواع پوست

قیمت مناسب.

۲. کرم لایه بردار پوست شون با عصاره گردو

اسکراب صورت گردوی شون با لایه برداری ملایم و موثر پوست، سلول‌های مرده و آلودگی‌ها را از سطح پوست و درون منافذ پاکسازی کرده و پوستی سالم و درخشان به شما هدیه می‌دهد. این محصول برای انواع پوست، به ویژه پوست چرب، مناسب است. کرم اسکراب صورت گردوی شون حاوی ترکیبات طبیعی مانند روغن گردو، شی باتر و هیالورونیک اسید است که به حفظ رطوبت و شادابی پوست کمک می‌کنند. همچنین این محصول با لایه‌برداری پوست، به مرور زمان موجب کاهش چین و چروک‌های پوستی و کاهش احتمال ایجاد جوش و آکنه می‌شود.

مزایای اسکراب صورت گردوی شون:

لایه برداری ملایم و موثر پوست

پاکسازی پوست از سلول‌های مرده و آلودگی‌ها

حفظ رطوبت و شادابی پوست

کاهش چین و چروک‌های پوستی

کاهش احتمال ایجاد جوش و آکنه.

دکمه بازگشت به بالا