علمی و پزشکی

برخورد موشک به بخش تاریک و مرموز ماه

پیش بینی می شود یک موشک از پیش پرتاب شده، که گمان می رود چینی باشد، با سرعت 5800 مایل در ساعت روز جمعه با ماه برخورد کند. کارشناسان می گویند این برخورد باعث ایجاد دهانه ای به عرض 66 فوت می شود.

فردا موشک به ماه اصابت خواهد کرد.

یک رادار منظومه شمسی گلدستون در نزدیکی بارستو، کالیفرنیا، چند روز قبل از برخورد گزارش داد که این شی را پیدا کرده است. مدارگرد شناسایی ماه ناسا (LRO) همچنین به دنبال تغییرات در اگزوسفر ماه (لایه بسیار نازک گاز) ناشی از سقوط است، سپس سطح ماه را اسکن می کند تا خود دهانه را پیدا کند.

در 4 مارس، زباله های فضایی روی سطح ماه خواهند افتاد. این جسم به سمت پنهان ماه برخورد می کند و از روی زمین نامرئی می شود، اما مهمتر از آن، شما هرگز نمی دانید زباله های فضایی از کجا آمده اند یا متعلق به چه کسانی هستند. 55 به وقت تهران). کارشناسان می گویند این اولین بار است که زباله های فضایی به طور تصادفی به سطح ماه برخورد می کنند، اما کارشناسان می گویند ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد تا تاثیر آن با تصاویر ماهواره ای تایید شود.

در ابتدا گمان می رفت که زباله های فضایی بدنه موشک فالکون 9 اسپیس ایکس باشد که رصدخانه آب و هوای عمیق فضایی (DSCOVR) را در سال 2015 به فضا پرتاب کرد. با این حال، اکنون اعتقاد بر این است که این موشک بقایای یک موشک چینی Longjing 3C است که ماموریت Chang’e 5-T1 چین را در سال 2014 پرتاب کرد. در این مدت، دانشمندان نظرات مختلفی در مورد آنچه که ممکن است با ماه برخورد کند، ارائه کردند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

این یک موشک “فالکون 9” است!

برخورد قریب الوقوع زباله کیهانی اولین بار در اوایل ماه گذشته با استفاده از نرم افزار ردیابی اجرام نزدیک به زمین گزارش شد. در زمان انتشار این گزارش، این شی به عنوان مرحله دوم موشک فالکون 9 اسپیس ایکس ایلان ماسک شناسایی شد که گمان می رود تقریباً هفت سال پیش، در فوریه 2015 پرتاب شده است. ; در حالی که این شرکت هنوز در حال توسعه راه اندازی خود است.

راکت فالکون 9 که حدود 7 سال پیش پرتاب شد، اکنون در آستانه برخورد با ماه است و احتمالاً در اوایل ماه مارس به ماه برخورد خواهد کرد. فالکون 9 از اولین ماموریت خود در سال 2015 که یک ماهواره هواشناسی را پرتاب کرد، در مداری نامنظم قرار داشته است. پس از پرتاب ماهواره به مدار و شروع سفر خود به نقطه لاگرانژ خورشید-زمین، مرحله دوم در فضا شناور بود. این موشک آنقدر بلند بود که نه سوخت کافی برای بازگشت به جو زمین داشت و نه انرژی کافی برای فرار از گرانش سیستم زمین-ماه. بنابراین، کارشناسان گفتند که مدار این موشک در 4 مارس از مدار ماه می گذرد و به احتمال زیاد موشکی است که به ماه اصابت کرده است.

فردا موشک به ماه اصابت خواهد کرد.

این یک موشک “Long Long 3C” است!

با این حال، حدود چند هفته پیش، کارشناسان تجزیه و تحلیل اولیه را بررسی کردند و نشان دادند که این زباله ها نمی توانند بخشی از فالکون 9 باشند. بخشی از منظومه شمسی در عوض، آنها دریافتند که قطعات احتمالاً متعلق به مأموریت Chang’e 5-T1 است که توسط آژانس فضایی ملی چین (CNSA) به ماه پرتاب شده است. این ماموریت در اکتبر 2014 پرتاب شد. پرواز از همان ماه به ماه. این آن را به یک کاندیدای ایده آل برای معامله فعلی با ماه تبدیل می کند.

بیل گری، ستاره شناس، که نقش کلیدی در این برخورد داشت، در 12 فوریه گفت که در شناسایی موشک اشتباه کرده است. در بیانیه دوم، او گفت این موشک می‌تواند بخشی از موشک Long March3C 3C چین باشد که طی ماموریت Changhai 5-T1 در اکتبر 2014 به ماه پرتاب شد. این موشک فضاپیمای چانگهای 5 را پرتاب کرد. ماه به زمین بازگشته است. نمونه ماه 2020.

یک متخصص به نام جورجینی به گری توضیح داد که فضاپیمای DSCOVR به ماه نزدیک نیست، بنابراین رسیدن قطعاتی از فضاپیما به ماه عجیب است. با این حال، این بخش از موشک، صرف نظر از منشأ، همچنان در مسیر برخورد با ماه قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود در 4 مارس (14 اسفند) ساعت 7:25 صبح به وقت شرقی (15:55 تهران) باشد. نیمی از ماه پنهان را پنهان می کند.

چین نپذیرفت!

با این حال، وزارت خارجه چین اخیرا این اتهامات را رد کرده است. سخنگوی وزارت خارجه چین گفت اکتشاف فضایی میلیارد دلاری چین یک برنامه “موقت” برای حمایت از پایداری طولانی مدت فعالیت های فضایی نامیده می شود. بوستر، که انتظار می رود به زودی به ماه برسد، می گوید که قبلا وارد جو زمین شده است. کاملا سوخته و از بین رفته بود.

فردا موشک به ماه اصابت خواهد کرد.

مطمئنا برخورد موشکی با ماه بیشتر از سوزاندن آن در جو زمین و انتشار ذرات اکسید فلزی با محیط زیست سازگارتر است. از آنجایی که ماه جو ندارد، نمی تواند از خود در برابر برخورد زباله های فضایی محافظت کند و برخورد این اجرام باعث ایجاد یک دهانه برخوردی می شود. برخورد آینده در نیمه پنهان ماه رخ خواهد داد، بنابراین ما نمی توانیم آن را مشاهده کنیم. می توانید از دیافراگم ایجاد شده پس از تصادف عکس بگیرید. به عنوان مثال، بالای یک موشک مورد استفاده در ماموریت فرود بسیار بزرگتر آپولو نیز به ماه برخورد کرد و باعث ایجاد لرزش توسط لرزه نگارها شد. بر روی ماه ضبط شده و برای بررسی لایه های درونی ماه استفاده می شود. لرزه نگار آپولو برای مدت طولانی بسته شده است و مشخص نیست که آیا لرزه نگار Changi 4 چین می تواند اطلاعات مفیدی ارائه دهد یا خیر. در طول ماموریت LCROSS ناسا در سال 2009، یک فضاپیمای از پیش برنامه ریزی شده به سطح ماه برخورد کرد و ارزیابی های میکروسکوپی باعث ایجاد ذرات شد.

آلودگی بیولوژیکی

با توجه به موارد فوق ایجاد دهانه های جدید مشکلی ندارد. در حال حاضر حدود 500 میلیون دهانه در ماه وجود دارد که بیش از 10 متر قطر دارند. موضوع نگران کننده آلودگی ماه توسط میکروارگانیسم ها یا مولکول های زنده است که می تواند شواهدی از حیات باستانی در ماه در آینده در نظر گرفته شود. زمین را به یک سیاره دیگر کوچک کنید.

این از نظر اخلاقی و علمی مهم است. بخش اخلاقی این است که فرستادن حیات از زمین به سیاره دیگری برای به خطر انداختن اکوسیستم هایی که ممکن است در سیاره دیگری وجود داشته باشد درست نیست و از نظر علمی می خواهیم شرایط طبیعی سیارات دیگر را مطالعه کنیم تا آنها را آلوده نکنیم.

بزرگترین نقض دستورالعمل های شورای تحقیقات فضایی در سال 2019 زمانی رخ داد که یک ساکن سطح زمین اسرائیلی با نمونه های دایناسور و هزاران خرس آبی به ماه برخورد کرد. این موجودات نیم میلی متری می توانند در خلاء زنده بمانند، اما غیرفعال هستند. این موجودات و میکروب ها که احتمالاً در روده زندگی می کنند، اکنون در سراسر محل سقوط پراکنده شده اند. شاید هیچ یک از آنها به منطقه ای نرسند که آب کافی برای بازسازی و فعال شدن دارد، اما شما نباید آن را به خطر بیندازید.

46

دکمه بازگشت به بالا