بین الملل

بذرپاش: ساخت یک میلیون مسکن تا پایان تابستان محقق می‌شود

بذرپاش: ساخت یک میلیون مسکن تا پایان تابستان محقق می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان تابستان برنامه ما این است حدود یک میلیون مسکن انجام شود، در پروژه مسکن آنلاین میزان زمینی که وارد مدار ساخت شد ۸ هزار هکتار بود.

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهرداد بذرپاش وزیر مسکن راه و شهرسازی در برنامه اجرایی مسکن دانشگاهیان گفت: مسکن مشکلی بوده که از گذشته تاکنون وجود داشته و در آینده هم به عنوان موضوعی که قاطبه جامعه با آن درگیر هستند وجود خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اگر رئیس جمهور شهید ما این میزان پیگیر مسئله مسکن نبود امروز این جلسه هم برگزار نمی‌شود، عنوان کرد: اگر نرخ رشد تولید بخش مسکن و ساختمان از منفی ۱۳/۵ از سال گذشته به بازه مثبت رسیدیم بدون شک همت و پیگیری و اعتقاد آیت الله رئیسی بود.

بذرپاش با بیان اینکه پروژه بزرگ مسکن سازی ما اقشار خود را دارد گفت: اتفاق بزرگی در بحث مسکن افتاد که در این دوره در همین یکی دوسال اخیر، حدود ۱۰۰ هزار زمین وارد فاز مسکن در نهضت ملی مسکن کردیم.

بذرپاش با اشاره به اینکه برای اولین بار این حجم از عملیات زمین در روستا‌های کشور اتفاق می‌افتد، گفت: تا پایان تابستان برنامه ما این است حدود یک میلیون مسکن انجام شود، در حالی در پروژه مسکن آنلاین میزان زمینی که وارد مدار ساخت شد ۸ هزار هکتار بود.

وی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور شهید، این یادگار‌ها را گذاشته که این مسیر باید ادامه پیدا کند عنوان کرد: در دولت سیزدهم در حوزه دانشگاهی برای ۶۰ هزار نفر برای جامعه دانشگاهی تفاهم نامه منعقد شد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: موضوع مسکن موضوع بسیار سخت و پیچیده‌ای هست، اما چرا تعاونی‌های مسکن اینقدر دچار مشکل هستند؟ تامین زمین در این ابعاد، رفع معارض و تورمی که به مصالح می‌خورد مشکلاتی است که مسکن را با مشکل مواجه می‌کند.

بذرپاش تصریح کرد:حدود ۲۴۰ هزار مسکن آنلاین باقی مانده داشتیم که آورده متقاضی نداشت، اما تا امروز از این ۲۴۰ هزار حدود ۱۴۰ هزار انجام و تقدیم مردم شد.

وی با بیان این مطلب که هر متر زمین یک میلیون هزینه جهت آماده سازی برای دولت هزینه دارد گفت: یکی از بزرگترین پروژه‌های مولدسازی تاریخ ایران در بحث مسکن در حال انجام هست که توسط رییس جمهور شهید شروع شد. ایشان اعتقاد داشتن که اگر به دنبال توسعه اشتغال در کشور و برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی، برطرف کردن تورم و تشکیل خانواده و رشد تولید هستیم باید از مسیر مسکن بگذریم. تشویق جوانان به همه حوزه‌های فرهنگی همه نیازمند مسکن است.

تیم تحریریه بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای امور خاورمیانه. با توانایی درک عمیق از تاریخ و جغرافیا، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره تحولات سیاسی، اقتصادی و امنیتی در منطقه خاورمیانه ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و استراتژیک، به شما دیدی کامل از رویدادهای خاورمیانه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا