اقتصادی

با «سواد رسانه‌ای» می‌شود در فضای مجازی کسب و کار داشت

عضوکمیسیون صنعتی و معدنی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم کسب “سواد رسانه ای” در کشور، گفت: با سواد رسانه ای می توان در فضای مجازی تجارت کرد و خوب فکر کرد.

معصومه پاشایی در گفت وگو با شبکه، درباره مشکلاتی که کسب و کارهای اینترنتی در یک ماه گذشته پس از اعمال محدودیت های دسترسی به اینترنت در کشور با آن مواجه بوده اند، گفت: «محدودیت ها و ممنوعیت ها یکی از بدترین اقدامات است». «آموزش» بهترین روش است، ما با فضای مجازی مواجه هستیم، اما متأسفانه این روش با خلأ مواجه است، در کتب درسی چنین آموزشی وجود ندارد و در خارج از مدرسه نیز اقدامات خاصی صورت نگرفته است، این کاستی ها شرایط جدی را به وجود می آورد. به عنوان محدود کردن دسترسی به اینترنت.

نماینده مردم جلفا و مرند در مجلس گفت: شرایط نابسامان کشور را با بحران مواجه می کند. حتی اندک؛ زیرا تحت امنیت همه چیز معنا پیدا می کند.

لی، کمیسر صنعت و معدن، در ادامه بر لزوم کسب «سواد رسانه ای» در کشور تاکید کرد و گفت: سواد رسانه ای به شما این امکان را می دهد که در فضای مجازی به تجارت بپردازید و خوب فکر کنید.

در این زمینه بخوانید:

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: تاثیر قطعی اینترنت بر کسب و کارها

پاشایی راه حلی برای خروج از کسب و کار اینترنتی در شرایط کنونی ارائه می دهد و می گوید: برنامه کوتاه مدت باید مدیریت شرایط به گونه ای باشد که پس از رفع اختلال، فضا را برای کسب و کارها باز کند تا در بسترهای موجود فعالیت خود را از سر بگیرند. ” . برنامه میان مدت نیز باید این باشد که در بسترهای داخلی کار بیشتری انجام شود و کیفیت و ظرفیت ارتقا یابد تا بتوان افراد را در این بسترها توصیه کرد.

وی در پایان تاکید کرد: اما آنچه اهمیت دارد برنامه بلندمدت سواد رسانه ای است. سواد رسانه ای راه حل همه مشکلات کشور در آینده است. به حال فکر نکنید، به فکر راه حل برای آیندگان و نسل های آینده باشید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا