با تلفن همراه خود تست کرونا بگیرید

کووید-۱۹ را با دوربین گوشی خود آزمایش کنید!

کووید-۱۹ را با دوربین گوشی خود آزمایش کنید!

به گزارش Gizmodo، این سیستم که توسط دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در سانتا باربارا توسعه یافته و در مقاله جدیدی در مجله JAMA Network Open منتشر شده است، به تجهیزات کمتر از 100 دلار نیاز دارد.

پس از تهیه این موارد، هزینه هر آزمون 7 دلار است. این امر آن را به گزینه ای مناسب برای جوامعی که در مناطق بالقوه دور افتاده زندگی می کنند تبدیل می کند.

روش کار ساده است. دانلود اپلیکیشنی به نام “Bacticount” که توسط دانشمندان ساخته شده است. سوزن در کیت روی یک صفحه داغ قرار می گیرد و یک ماده واکنش دهنده به آن اضافه می شود که آن را به وضوح برای دوربین تلفن قابل مشاهده می کند. گوشی خود را روی صفحه داغ قرار دهید تا برنامه فعال شود.

محلول واکنش با عوامل ویروسی مانند کوویدیم و آنفولانزا ترکیب می‌شود و رنگ قرمز روشن ایجاد می‌کند. اپلیکیشن موبایل میزان بار ویروسی را بر اساس میزان تغییر رنگ بزاق تشخیص می دهد.

این سیستم که لامپ هوشمند نامیده می شود، ارزان است و نصب آن آسان است. بنابراین، این یک انتخاب عالی برای دستیابی به هدف این پروژه برای برآوردن نیازهای کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​برای آزمایش قابل اعتماد، کم هزینه و با فناوری پایین SARS-COV-2 است.

با این حال، این روش همچنان به بررسی بیشتر نیاز دارد زیرا اولین مطالعه نمونه کوچکی از 50 فرد علامت دار و بدون علامت را در کالیفرنیای جنوبی بررسی کرد. با این حال، انتظار نداشته باشید کیت های Bacticount به زودی سفارش داده شوند. همچنین این اپلیکیشن در حال حاضر برای کارکردن فقط با دوربین موبایل سامسونگ گلکسی اس 9 کالیبره شده است.

با این حال، این سیستم امیدوارکننده است و همانطور که آزمایش های اولیه نشان داده است، دقت بالای آن آن را به گزینه خوبی برای آزمایش کووید-19 تبدیل می کند که تا پایان سال 2022 همچنان مورد نیاز خواهد بود.

46

دکمه بازگشت به بالا