علمی و پزشکی

بازنگری دستورالعمل «پزشک خانواده» – شبکه

رئیس مرکز مدیریت شبکه بهداشت و درمان وزارت بهداشت گفت: پس از بررسی دستورالعمل های قبلی و اخذ نظر از همه ذینفعان، دستورالعمل اجرای طرح در خانواده ها را نهایی کرده ایم و این طرح را برای سایر جمعیت های شهری به شرح زیر اجرا خواهیم کرد: . خوب.

به گزارش شبکه، دکتر مصطفی رضایی درباره احیای برنامه پزشک خانواده در یک برنامه رادیویی صحبت کرد. اجرای طرح پزشک خانواده از حدود 17 سال پیش در مناطق روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر آغاز شد.

وی گفت: در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر، 29.5 میلیون نفر خدمات خانگی دریافت کردند. در این راستا محدوده شهری استان های فارس و مازندران نیز از 9 سال پیش اعمال شد.

رئیس مرکز مدیریت شبکه بهداشت و درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه چالش های اجرای این طرح از جمله کمبود نیروی انسانی در حال رسیدگی است، افزود: با بررسی دستورالعمل های قبلی و دریافت نظرات از همه ذینفعان، دستورالعمل های نهایی پزشک خانواده و موانع اجرایی تا زمان اجرای این طرح برطرف خواهد شد.

رضایی گفت: صرف نظر از اینکه خدمات در منزل می تواند سود زیادی برای مردم داشته باشد، یک اداره خدمات پیشگیرانه درجه یک با عنوان «مرکز خدمات جامع سلامت شهرداری» و یک مرکز بهداشتی وجود دارد که مردم می توانند از مزایای خدمات ارزشمند خود بهره مند شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا