اقتصادی

ایلان ماسک در آستانه بزرگترین خرید تاریخ

به گفته حامل اخبار آنلاینپس از ماه‌ها خروج از قرارداد 44 میلیارد دلاری، ظاهرا ماسک دوباره نظر خود را تغییر داده است و اکنون به پیشنهاد اصلی احترام می‌گذارد و آماده خرید توییتر به ازای هر سهم 54.20 دلار است.

بیشتر بخوانید:

اسرار دنیای BBC را از خرید گران قیمت ایلان ماسک کشف کنید: ایجاد یک برنامه مرموز!

چهره های متنوع و ساده غول های فناوری اولیه تصویر

هنگامی که SEC در 4 آوریل اعلام کرد که ماسک به بزرگترین سهامدار توییتر تبدیل شده است، تعداد کمی انتظار داشتند که ماسک کل شرکت را تصاحب کند. در آن زمان، او حدس زد که احتمالاً به هیئت مدیره توییتر خواهد پیوست و سعی خواهد کرد که صدایش شنیده شود. با این حال، عموماً اعتقاد بر این بود که اگر این گزینه از بین برود، ماسک از فروش سهام توییتر خود سود قابل توجهی می‌برد و به مراتع سرسبز می‌رود. در عوض، ماسک ماموریت خود را برای بهبود “میدان شهر دیجیتالی که در آن موضوعات مهم برای آینده بشریت مورد بحث قرار می گیرد” قرار داد.

همانطور که در نمودار زیر می بینید، تصاحب برنامه ریزی شده ماسک در توییتر در صورت تصویب، یکی از بزرگترین در تاریخ خواهد بود. طبق اعلام توییتر در ماه آوریل، ماسک برای تامین مالی این معامله وام 25.5 میلیارد دلاری گرفته بود که بخشی از آن توسط دارایی‌های خودش و بخشی توسط دارایی‌های توییتر پشتیبانی می‌شد. او همچنین حدود 21 میلیارد دلار پول نقد ارائه خواهد کرد.

یکی از بزرگترین خریدهای تاریخ در حال انجام است.  ماسک توییتر را به چه قیمتی می خواهد؟

منبع: آمارشناس

227227

دکمه بازگشت به بالا