اقتصادی

ایربگ در چه شرایطی باز می شود؟

کیسه هوا در چه شرایطی باز می شود؟

یک کارشناس صنعت خودرو در یادداشتی با بیان اینکه ایربگ خودروهای داخلی در تصادف اخیر باز نشد، تاکید کرد: برای بازکردن ایربگ شرایط خاصی لازم است و علت حادثه اخیر مستلزم بررسی کارشناسی است. اظهارات غیر کارشناسی

به گزارش شبکه، در یادداشت جواد گرشاسبی آمده است: شاید یکی از بزرگترین کاستی های کشورهای جهان سوم عدم آگاهی عمومی از ابزار و ابزار مورد استفاده باشد. به عنوان مثال، در حالی که عموم مردم در مورد استفاده و نگهداری از گیربکس اتوماتیک اطلاعات کافی ندارند، تعداد خودروهای مجهز به گیربکس اتوماتیک روز به روز در حال افزایش است.
از سوی دیگر، علیرغم تنوع رسانه های موجود در دسترس عموم، نمایندگان ممکن است آموزش کافی برای ارتقای مهارت های عمومی در استفاده از فناوری جدید ارائه نکرده باشند. بنابراین، امروزه ما دانش کافی در مورد این فناوری و کاربرد آن نداریم، اما یا در مورد آن نظر تخصصی می دهیم یا فرهنگ برخورد با تلویزیون و کنترل زانو را برای این فناوری ها اتخاذ می کنیم.
ماجرای باز نکردن ایربگ خودروی داخلی در تصادف اخیر همان ماجرای کنترل تلویزیونی است که کانال را تغییر نمی دهد و به جای اینکه علت این ناتوانی در کنترل را پیدا کنید، زانو بزنید و کار کنید. ! ایربگ های خودروهای داخلی طوری در رسانه ها زانو زده اند که گویی امروز هم یک شخص حقوقی و یک شخص حقیقی کنترل یکسانی دارند و اغلب به جای عدالت کارشناسی و فنی، مقصر را پیدا می کنند. کار کارشناسان یافتن مقصر را آسان می کند.
البته بخشی از فضای ایجاد شده در مورد عملکرد ایربگ خودروهای داخلی امروزه ناشی از افکار عمومی و عدم آگاهی کافی برخی خواص از مکانیزم عملکرد ایربگ است. البته بخشی از این انتقادات ناشی از این است که خودروسازان در سال های اخیر عملکرد خوبی نداشته اند، بنابراین حتی اگر خودروسازان حق داشته باشند، افکار عمومی چندان مثبت نیستند.
زمان باد کردن ایربگ است

به طور کلی پارامترهای مختلفی توسط ACU (مغز یا پردازنده الکترونیکی) کیسه هوا در هنگام باز یا عدم باز شدن کیسه هوا در نظر گرفته می شود. این یک اصل کلی برای عملکرد کیسه هوا در تمام خودروهای تولید شده در جهان است. به همین دلیل، ممکن است تصادفاتی رخ دهد که نیازی به باز شدن کیسه هوا نیست، حتی اگر کیسه هوا به درستی باز نشود. هزینه شارژ مجدد ایربگ بر عهده مالک است. حال، جدای از تلویزیون و فرهنگ کنترل زانو، بیایید ببینیم که چگونه یک کیسه هوا زمانی که به نظر یک تصادف جدی است باز نمی شود.
به اختصار؛ کیسه هوا بر اساس یک الگوریتم از پیش تعریف شده یا برنامه فعال سازی باز می شود. آیا این بدان معناست که ACU کیسه هوا با اندازه گیری شتاب لحظه ای منفی، قدرت ترمز، عملکرد کمکی رانندگی و سیستم ایمنی و کشش آنی کمربند ایمنی در یک ثانیه تعیین می کند که آیا کیسه هوا باز شود؟ اگر نه؟ البته پارامترهای اندازه گیری شده توسط ACU کیسه هوا یا اتاق فکر کیسه هوا به استفاده خودرو از فناوری ایمنی بستگی دارد.
با این حال، شتاب منفی ناشی از ضربه از جهت دیگر، ابتدا توسط ACU بررسی می شود و در صورت لزوم، کیسه هوا در 3/300 ثانیه باز می شود. به همین دلیل، هنگامی که یک خودروی ژاپنی با فناوری پیشرفته و مدرن در بیابان غلت می‌زند یا با دیوار شنی برخورد می‌کند، شتاب منفی اعمال شده به خودرو (به طور موقت) زیاد نیست و گاهی اوقات کیسه‌های هوا کار نمی‌کنند. .
نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که حتی در مواقعی که نمای بیرونی خودرو آسیب دیده است، مانند موتورخانه، سپر، چراغ، سینی، رادیاتور و غیره. سرشاسی که تحمل کرد رسید. در این صورت کیسه هوا باز نمی شود. اگر به خودرویی فکر می کنید که با موتورخانه مچاله شده برخورد کرده است، این تصادف بسیار جدی بوده است، اما قسمت پلت فرم خودرو آسیبی ندیده است، پس گول این صحنه را نخورید.
در بسیاری از موارد ارتفاع برخورد دو خودرو نیز در تصادفات موثر است. ممکن است چیزی از شیشه جلو وارد کابین شود و به سرنشینان آسیب وارد کند تا ضربه وارد قسمت بالایی موتور شود و همچنان به شیشه جلو برسد، اما شتاب منفی ضربه نباید برای فعال کردن کیسه هوا کافی باشد. البته این همه ماجرا نیست. زیرا تغییر سیستم های الکتریکی و الکترونیکی خودرو برای نصب آپشن ها یا قطعات الکترونیکی جدید نیز می تواند بر عملکرد قطعات مختلف الکترونیکی خودرو تاثیر بگذارد.
با این حال، احتمال خرابی ایربگ یا خودروساز را نباید نادیده گرفت. این اتفاق برای برخی از بزرگترین خودروسازان جهان مانند تویوتا نیز رخ داده است. به همین دلیل، تویوتا در سال 2020 بیش از 3.4 میلیون خودرو از کرولا 2011-2019، ماتریکس 2011-2013، آوالون 2012-2018 و آوالون هیبریدی را در یکی از بزرگترین فراخوان ها در تاریخ صنعت خودرو فراخوان داد. وی در سال 2013-2018 برای رفع ایرادات سیستم ایربگ از تعمیرگاه های سراسر دنیا برای رفع ایرادات دعوت کرد.
بهتر است به این مشکل که چرا ایربگ خودروهای داخلی بدون تحریک رسانه های مجازی اینگونه باز می شود البته با منطق و دقت نگاه کنیم. نظراتی که نباید توسط کارشناسان و اطلاعات ایربگ ACU (جعبه سیاه هواپیما و …) خوانده شود، نه توسط اینستاگرام یا افراد غیر حرفه ای در صنعت خودرو. بنابراین، اگر کنترل تلویزیون کانال را تغییر نمی دهد، بهتر است دستگاه های الکترونیکی را عیب یابی کنید. ناله کردن و استفاده از زانو مشکلی را حل نمی کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا