علمی و پزشکی

اگر از درد رنج می‌برید، عینک سبز بزنید

گزارش های واضح نشان می دهد که فیبرومیالژیا یک بیماری مزمن و طولانی مدت است. این بیماری باعث درد عضلانی عمومی، درد مفاصل و خستگی مفرط می شود.

اگر درد دارید عینک سبز بزنید.

درد فیبرومیالژیا ممکن است موقتی باشد. تاکنون هیچ دلیل شناخته شده ای برای این بیماری وجود ندارد، اما پزشکان فکر می کنند عواملی مانند استرس و ژنتیک ممکن است نقش داشته باشند.

استفاده از عینک‌هایی که طول موج‌های خاصی از طیف نور سبز را فیلتر می‌کنند، می‌تواند اضطراب ناشی از درد را کاهش دهد و نیاز به مسکن‌های عوارض جانبی را در افراد مبتلا به فیبرومیالژیا و درد مزمن کاهش دهد.

نشست سالانه انجمن بیهوشی آمریکا پیشنهاد می کند برای کاهش درد ناشی از اضطراب از عینک های سبز مخصوص برای چند ساعت در روز استفاده کنید.

تحقیقات محققان نشان می دهد که طول موج های خاصی از نور سبز مسیرهایی را در مغز تحریک می کند که به مدیریت درد کمک می کند.

با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، فیبرومیالژیا بر زندگی تقریباً 4 میلیون بزرگسال در ایالات متحده تأثیر می گذارد.

دکتر گلاور گفت: درد و اضطراب مکانیسم های بیولوژیکی مشابهی دارند. همچنین ترس و اضطراب از درد، اضطراب را تشدید می کند و اغلب مصرف مسکن ها و داروهای اعتیادآور را افزایش می دهد.

محققان به 34 بیمار مبتلا به فیبرومیالژیا که به طور تصادفی انتخاب شده بودند، تجویز کردند تا به مدت 2 هفته به مدت 4 ساعت در روز عینک بزنند.

بیمارانی که از عینک سبز استفاده می کردند، چهار برابر بیشتر از گروه دیگر اضطراب و آرامش را نشان دادند و در گروه دیگر کاهشی در اضطراب مشاهده نشد.

اگرچه سطح درد داوطلبانی که عینک سبز داشتند ثابت بود، اما آنها مسکن کمتری مصرف کردند که نشان می‌دهد درد به اندازه کافی کنترل شده است.

دکتر گلاور گفت که این عینک ها به طور خاص برای فیلتر کردن طول موج های خاص در طیف نور سبز طراحی شده اند.
اکثر بیمارانی که از عینک سبز استفاده می کردند احساس بهتری داشتند و از آنها خواسته شد که به استفاده از این عینک ادامه دهند.

منبع: پایگاه خبری علوم اعصاب

دکمه بازگشت به بالا