اُمیکرون، سویه ای سریع و متفاوت

اُمیکرون، سویه ای سریع و متفاوت

اخیراً کارشناسان اشاره می کنند که اطلاعات کمی از آمیکرون در دسترس است و فقط می دانند که سریعتر گسترش می یابد و علائم و عوارض جانبی آن متفاوت و در برخی موارد خفیف است.

به گزارش شبکه، طعم و بوی بیمار تغییر نمی کند، اما بیمار علائمی مانند بثورات پوستی، ضعف و خستگی یا بی اشتهایی دارد.

بر اساس گزارش اخیر دویچه وله، راه اندازی سریع آمیکرون در سراسر جهان به یک نگرانی در میان کارشناسان تبدیل شده است. بر اساس گزارش اخیر سازمان بهداشت جهانی (WHO)، آمیکرون در مدت زمان کوتاهی به بیش از 70 کشور جهان وارد شده است و پیشرفت هایی به ویژه در آفریقای جنوبی حاصل شده است. اما اطلاعات زیادی در مورد آن وجود ندارد. به عنوان مثال، مسری بودن، اثرات واکسن ها، یا اثرات بر انسان.

جامعه پزشکی اکنون به این نتیجه رسیده است که میکرون ها علائم متفاوت و عجیبی دارند.

آنجلیک کوتزه، رئیس انجمن پزشکی آفریقای جنوبی، به بی‌بی‌سی می‌گوید: «بیماران اغلب از سردرد، بی‌حالی یا خستگی مفرط شکایت می‌کنند.» ما این موضوع را بیشتر در جوانان می‌شنویم تا در افراد مسن.

علائم خفیف

بسیاری از بیماران دارای خارش گلو و سرفه خشک هستند. دکتر کوتزه افزود: موارد کمی از تب وجود دارد و علائم بیماری خفیف‌تر و خفیف‌تر از سایر بیماران کرونری است که قبلاً درمان کرده‌ام.»

نکته دیگر این است که هیچ یک از بیماران مبتلا به آمیکرون تا به حال از کمبود طعم و بوی شکایت نکرده اند. علامتی که نشانگر اصلی سویه آلفا است.

همچنین این فرضیه وجود دارد که ویروس کرونا با جهش های متوالی کمتر به حس بویایی و چشایی حمله می کند. در بهار 2021، پزشکان بریتانیایی گفتند که از دست دادن این دو حس در بیماران دلتا بسیار کمتر از نوع «آلفا» است.

کوتزه همچنین گفت که در بیماران تحت درمان، از جمله آنهایی که واکسینه نشده بودند، علائم Emicron خفیف بود و همه بدون نیاز به بستری شدن بهبود یافتند. با این حال، مقامات بهداشت آفریقای جنوبی به پایین بودن میانگین سنی بیماران در این کشور اشاره کردند و در مصاحبه با The Telegraph هشدار دادند که آمیکرون ممکن است عوارض جانبی خطرناک تری برای بیماران مسن مبتلا به دیابت یا بیماری قلبی داشته باشد.

لک و آکنه روی پوست

یک پزشک خانواده در بریتانیا نیز ناهنجاری های پوستی در افراد مسن را فهرست کرده است. دیوید لوید گزارش می دهد که 15 درصد از کودکان میکرونی دارای لکه های حاد و آکنه هستند، در حالی که ضعف و خستگی، سردرد و بی اشتهایی را نیز تجربه می کنند.

لوید به اسکای نیوز گفت: “ما همیشه گروه بسیار کوچکی از بیماران کووید با برجستگی های عجیب و غریب در صورت و بدن خود داشته ایم.” .

درمان و محافل حرفه ای در حال حاضر بر روی عوارض پوستی آمیکرون تمرکز کرده اند. دکتر لوید با استناد به مشاهدات بالینی خود، این فرض را تأیید کرد که نرخ آزادسازی میکرون دو برابر شده است و ابراز امیدواری کرد که این سویه به اندازه دلتا کشنده نباشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا