ورزشی

اوسمار: خودم را مقصر می‌دانم

آفتاب‌‌نیوز :

اوسمار ویرا در نشست خبری پیش از بازی با استقلال خوزستان در هفته بیست و هشتم لیگ برتر، اظهار داشت: قبل از صحبت درمورد بازی باید با خانواده تمام افرادی که در این حادثه اخیر، عزادار شده‌اند همدردی کرده و به آن‌ها تسلیت می‌گویم.

وی افزود: ۳ بازی تا پایان فصل باقی مانده و هر بار به اینجا می‌آییم می‌گوییم برای رسیدن به هدف هر یک از بازی‌ها چه قدر برای ما مهم است. این دیدار هم از این شرایط مستثنی نیست و خیلی برای ما مهم و سخت است.

روی استفاده بهتر از فرصت‌ها کار کرده‌ایم

اوسمار درخصوص اینکه چه تدابیری برای استفاده بهتر شاگردانش از فرصت‌ها اتخاذ کرده است؛ گفت: همانگونه که در ابتدا گفتم چند روز برگزار نشدن بازی‌ها کمک کرد بازیکنان بتوانند بار دیگر با ریکاوری از نظر تاکتیکی، تکنیکی و … روی خود کار کنند. این موضوع هم در دستور کار ما بود تا با هماهنگی بیشتر بچه‌ها، قدرت تمام‌کنندگی و ضربه به زدن سمت دروازه بهتر شود. تیمی که در نیم فصل دوم بیشتر گل زده، کمتر گل خورده و بیشتر امتیاز گرفته پرسپولیس بوده است.
تا پایان فصل از پورعلی‌گنجی و سلمانی استفاده نمی‌کنیم

وی درپاسخ به این سوال که با توجه به حضور یاسین سلمانی و مرتضی پورعلی‌گنجی در تمرینات روز‌های اخیر آیا امکان استفاده از آن‌ها در بازی‌های باقی‌مانده وجود دارد، گفت: در این فصل از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم.

تمرکز من روی ۳ بازی پایانی است نه تمدید قرارداد

سرمربی پرسپولیس درمورد آخرین وضعیت تمدید قراردادش، گفت: صحبت‌هایی درمورد تمدید قرارداد و برنامه‌ریزی فصل آینده داشته‌ایم، اما الان تمرکز من و باشگاه روی ۳ بازی باقی‌مانده است. هر زمان این دیدار‌ها تمام شد، در این خصوص تصمیم می‌گیریم.

واکنش به اختلاف اورونوف و آل کثیر

اوسمار درمورد اینکه اوستون اورونوف و عیسی آل کثیر در بازی با هوادار فقط یک بار به هم پاس دادند و همکاری خوبی در زمین نداشتند و آیا روی این موضوع کار کرده است، توضیح داد: تمرینات ما به شکلی است که این مسائل را آنالیز می‌کنیم که آیا با هم مشکل دارند یا خیر؟ شاید اوستون یک یا دو پاس به عیسی بدهد یا بازیکنان دیگر بیشتر به هم پاس بدهند، اما همان تک پاس به آل کثیر منجر به گل شود. در بازی با هوادار هم یک پاس اورونوف به عیسی رسید که نزدیک بود فاصله به ۲ گل برسد. به چنین مسائلی توجه نمی‌کنیم.

وی درمورد اینکه تا زمان حضور امید عالیشاه در زمین تمام ضربات ایستگاهی را این بازیکن می‌زند در شرایطی که شاید عبدالکریم حسن و مهدی ترابی بتوانند موقعیت بهتری خلق کنند، عنوان کرد: فقط امید این کار را انجام نمی‌دهد. برخی مواقع سروش رفیعی، مهدی ترابی یا سینا اسدبیگی و … این کار را انجام می‌دهند. فرقی ندارد کدام بازیکن ضربه بزند بلکه هرکس می‌زند می‌داند باید کجا توپ را بریزد. ما روی ضربات ایستگاهی در نقاط مختلف تمرینات زیادی می‌کنیم.
مربی اختصاصی برای ضربات ایستگاهی نداریم، اما تمرینات زیادی در این زمینه انجام می‌دهیم

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا این تیم هم مربی مخصوص ضربات ایستگاهی دارد، عنوان کرد: یک نفر خاص نداریم که فقط این کار را انجام بدهد، اما با کادرفنی قبل یا در جریان تمرین، با هم در این مورد مشورت می‌کنیم.

داوری مثل بلیت بخت‌آزمایی می‌ماند

اوسمار در واکنش به تشکر یک خبرنگار از خودش درمورد وارد نشدن به حواشی در نشست‌های خبری، تاکید کرد: در کنفرانس‌های اخیر ضرب‌المثلی گفتم و الان هم می‌گویم داوری مثل بلیت بخت‌آزمایی است که برخی مواقع ممکن است خوب دربیاید و برخی مواقع هم تصمیماتش اشتباه یا به ضرر شما باشد، اما تیمی که کار خود را به بهترین شکل انجام بدهد برایش فرقی ندارد داور چه تصمیمی می‌گیرد و بازی را با موفقیت تمام می‌کند.

انسانی بود که خود را جای عبدالکریم حسن بگذارم

وی درمورد احتمال استفاده از عبدالکریم حسن با توجه به بازگشت وی از قطر پس از به دنیا آمدن فرزندش، توضیح داد: به جز مسائل فنی، هرکس دیگری جای من بود این تصمیم را می‌گرفت که او به قطر برود. شاید فقط تولد فرزند یک بار در طول زندگی برای یک نفر اتفاق بیفتد. بحث انسانی را نگاه کردم. خودم این تجربه را دارم که فردای تولد دخترم یک بازی حساس داشتیم و نتوانستم آن روز کنار همسرم باشم و فرزندم را ببینم. تا امروز خود را بابت شغل مربیگری مقصر می‌دانم که سبب شد چنین اتفاقی برایم بیفتد. پس با در نظر گرفتن مسایل انسانی خود را جای بازیکن می‌گذارم، زیرا شاید چنین لحظه‌ای یک بار بیشتر تکرار نشود. به همین دلیل تصمیم گرفتم عبدالکریم کنار فرزندش باشد و امروز هم سر تمرین می‌آید.

گروه تحریریه مطالب ورزشی

با استفاده از روحیه‌ی خوش‌سبک و پویا، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی مطالبی جذاب و خواندنی در مورد رویدادها و تمام جنبه‌های هیجان‌انگیز ورزش می‌پردازم. همراه با من باشید و دنیای ورزش را با انرژی و اشتیاق بشناسید.
دکمه بازگشت به بالا