فرهنگ و هنر

انتشار شماره جدید «نقد و بررسی کتاب تهران»

هفتاد و ششمین شماره فصلنامه «نقد و بررسی کتاب تهران» با بخش ویژه عباس معروفی، احمدرضا احمدی و احمد شاملو منتشر شد.

به گزارش شبکه، بخش مقالات این شماره با این مطالب همراه است: «خیال، وهم، و فسانه» نوشته بیژن نامور، «درباره اندرزنامه‌ها و نصیحت‌الملوک سعدی» نوشته مهرزاد بروجردی و علیرضا شمالی، «چنین گفت سنگ» نوشته جون آکوچلا و «نگاهی بر جنبه‌هایی از ادبیات پسامدرن در داستان «تا بی‌نهایت» نوشته  جان بارت» به قلم فیروزه دیانت.

«بهروز و مستشرفان» نوشته علی حصوری، «نطق جشن افتتاحیه بهبودستان نمازی» نوشته میرزا ابوالقاسمی و «می‌خواست باهم برگردیم» از ساتیار فرج‌زاده هم مطالب بخش خاطرات فرهنگی است.

«پرواز»، «گزینشی از آرش کمانگیر»، «ساز شما و آواز شما»، «غرقه گشتم»، «گل سرخ زمان جنگ» از «گیوم آپولینر»، «نگرشی به شعر خلیج فارس» علیرضا طبایی نوشته فرهاد عابدینی در بخش شعر و «از میان کهنه‌ کتاب‌ها، نشریه‌ها، مدارک و عکس‌های قدیمی» نوشته محمدحسین عزیزی در بخش کهنه‌ کتاب‌ها درج شده است.

 بخش ویژه این شماره نیز با این مطالب همراه است: «یاد آر ز شمع مُرده یاد آر» (عباس معروفی از «سمفونی مُردگان» تا «نام تمام مُردگان یحیاست») نوشته محمد استعلامی، «یه یاد شاعری بزرگ و نقاشی هنرآفرین: احمدرضا احمدی» نوشته خسرو خورشیدی، «درباره احمدرضا احمدی» نوشته ایرج پارسی‌نژاد، «احمد شاملو، در پس آینه» نوشته اردشیر لطفعلیان و «برون و درون آینه» از ایرج پارسی‌نژاد. 

«سفر هرمز، قشم» نوشته لیلا نیک‌زاد و ««هدایت» را مردمِ معمولی نمی‌توانند به‌جا بیاورند» نوشته عباس رزاقی در بخش سفرنامه آمده‌اند.

 کتاب‌های خارجی، کتاب‌های فارسی، لطایف‌الحیل!، کتاب‌ها و نشریه‌های تازه، معرفی کوتاه، خواندنی‌ها و نکته‌ها و گزارش‌ها از دیگر بخش‌های این شماره از «نقد و بررسی کتاب تهران» هستند.

 در بخش نام بعضی‌ نفرات نیز از عبدالعلی لطفی، فرهاد عاصمی، ر. اعتمادی، داریوش شایگان، محمدرضا رهنما و ابراهیم گلستان یاد شده است.

هفتاد و ششمین شماره «نقد و بررسی کتاب تهران» به مدیرمسئولی و صاحب‌امتیازی هرمز همایون‌پور در ۱۸۴ صفحه و با قیمت ۷۰ هزار تومان منتشر شده است.

 انتهای پیام 

انتشارات فرهنگ و هنر

با کلماتم، ابتکار هنری را به وجود می‌آورم و جذابیت زندگی را در آن تقدیم می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا