علمی و پزشکی

امکان حیات انسان در مریخ در کلونی های جدید

ما اکنون فناوری ترک زمین برای رصد جهان، ستارگان، کهکشان‌ها و حتی کیهان اولیه را با تلسکوپ فضایی جیمز وب در اختیار داریم، تلسکوپی که می‌تواند حیات فرازمینی را در یک ظرف واحد ثبت کند. 20 ساعت شناسایی

با تغییرات آب و هوایی و افزایش آلودگی خاک، در آینده ای نه چندان دور ممکن است مجبور به جستجوی سیارات جدید باشیم.

از زمانی که فهمیدیم مریخ دارای آب مایع است، تمرکز ما بر کاوش بیشتر در مریخ و توسعه سیستم هایی برای بقا در آن بوده است.

معماران Borak Celik، Naz Kaplan و Zin Ige Odabasi یک مستعمره جدید به نام Genesis v.2 ساختند که نمونه اولیه یک کلنی بیگانه است که در آن انسان ها می توانند زندگی کنند. همانطور که مریخ با رویکردی پایدار طراحی شده است.

طراحی یک مستعمره جدید برای مریخ

این پروژه یک سیستم سازگار ایجاد می کند که می تواند با سناریوهای جدید استعمار در مریخ سازگار شود و سیستمی پایدار ایجاد کند که بتواند با شرایط فعلی و آینده در مریخ سازگار شود. این طرح دارای شکل دایره ای است که در دهانه طبیعی مریخ با کمترین ناسازگاری قرار دارد.

تیمی از معماران طرحی را برای مأموریت Genesis ناسا ایجاد کردند که قرار است منشاء جهان را کشف کند. Genesis V2 با استفاده از دانش و درس‌های آموخته شده از گذشته زمین، به‌عنوان رویکردی پایدار به سیاره‌ای دیگر در حال توسعه است.

هدف از این پروژه حفظ تعادل ظریف بین مصرف و تولید و حفظ محیط طبیعی سیاره سرخ است.

سطح مریخ برای انسان کاملاً ایمن نیست و یکی از بزرگترین مشکلات زیست محیطی مریخ وجود تشعشعات است. بنابراین، این پروژه برای حل این مشکل با قرار دادن آن در داخل یک دهانه ایجاد شده در اثر برخورد یک سیارک و یک شهاب سنگ به سطح مریخ طراحی شده است.

نصب این ساختمان به گونه ای انجام می شود که سیستم حلقه ای واقع در اطراف دکل به آرامی منبسط شده و با تنظیم شعاع رینگ در دهانه هایی با ابعاد مختلف قرار می گیرد.

طراحی یک مستعمره جدید برای مریخ

به منظور به حداقل رساندن نیاز به نیروی انسانی برای ساخت این کلنی و به حداکثر رساندن راندمان کاربرد به دهانه های مختلف، پایداری سازه اصلی این ساختمان تنها اتصال به دور حلقه اصلی است که به دهانه متصل می شود. به پایین ترین سطح دهانه برج اصلی پیچ می شود.

علاوه بر این، حلقه بیرونی که واحدها در آن قرار می گیرند و برج مرکزی که در آن چرخش انجام می شود، ستون فقرات توسعه این پروژه هستند. بنابراین، اگر به دلیل گسترش مستعمره نیاز به جابجایی باشد، سازه را می توان به راحتی جدا کرد، حلقه اصلی را جمع کرد و بدون دخالت انسان دوباره به دهانه دیگری متصل شد.

هدف از این طراحی ارائه حداکثر بهره وری با حداقل منابع است. برای دستیابی به این هدف، طراحان یک محیط سازگار پویا را برای سازه‌ها در نظر گرفتند که می‌توانست به تغییرات نور، دما و سایر شرایط آب و هوایی از طریق جابجایی، جابجایی و چرخش پاسخ دهد.

جستجوی مستمر “Genesis V.2” برای یافتن مکان و شرایط بهینه، به تولید سوخت های زیستی از طریق کشت جلبک و همچنین انرژی پایدار با استفاده از فناوری های مختلف کمک می کند.

تیم معماری می گوید آنچه که در Jesse V.2 منتظر آن هستند ایجاد بحث های جدید در مورد طراحی فضا، به ویژه معماری مریخ است.

46

دکمه بازگشت به بالا