اقتصادی

امارات قول جبران داد – شبکه

امارات متحده عربی که در ماه آگوست روزانه 2.61 میلیون بشکه تولید می کرد ، تولید نفت تعیین شده در توافق اوپک پلاس را در ماه گذشته نقض کرد.

به گزارش شبکه ، سهیل المزروعی وزیر انرژی امارات متحده عربی با اشاره به افزایش تقاضا برای برق تولید شده با استفاده از گاز طبیعی مشتق شده از نفت ، در توئیتر خود این سهمیه تولید اوپک پلاس را نقض کرد. تولید نفت و گاز افزایش یافت ، اما اقدامات برای جبران افزایش موقتی به دلیل اوج تقاضای برق در تابستان انجام شد.

تولید نفت خام امارات متحده عربی به 103000 بشکه در روز رسید ، که بیش از سهمیه روزانه 2.9 میلیون بشکه توافق شده برای کاهش تولید اوپک پلاس و 290 هزار بشکه در روز بیشتر از تولید داخلی در ماه جولای است.

نقض سهمیه های تولید در امارات متحده عربی ، متحد نزدیک عربستان ، قابل توجه بود. ریاض ریاست هیئت نظارت اوپک پلاس را بر عهده دارد که بر رعایت توافق نامه های حد عرضه کشورهای عضو نظارت کرده و آنها را تحت فشار قرار می دهد تا از انطباق کامل با قرارداد اطمینان حاصل کنند. امارات نیز در این کمیته حضور دارد.

نیروگاه های برق در امارات متحده عربی برای تولید برق در طول تابستان که مصرف کولر گازی افزایش یافت ، به گاز بیشتری نیاز داشتند ، بنابراین آنها مجبور بودند برای تأمین تقاضای گاز ، روغن بیشتری تولید کنند.

مزروعی گفت: شرکت ملی نفت ابوظبی ، تولید کننده نفت امارات متحده عربی ، قصد دارد فروش کلیه گریدهای نفتی را در ماه اکتبر 30 درصد کاهش دهد ، این امر به جبران مازاد تولید ماه اوت کمک می کند.

اعضایی که طبق قرارداد اوپک پلاس از سهمیه تولید خود فراتر رفته اند برای جبران مازاد تولید خود باید به همان میزان تولید خود را کاهش دهند.

وزیر انرژی امارات متحده عربی در ماه ژوئن گفت که این کشور کاملاً به توافقنامه اوپک پلاس متعهد است ، همانطور که با کاهش 100000 بشکه در روز اضافی نشان داده شده است.

به گفته کپلر ، صادرات نفت امارات متحده عربی در ماه های جولای و آگوست افزایش یافته است ، اما این افزایش عمدتا به دلیل ذخایر کوتاه مدت ایجاد شده در آوریل در طول جنگ کوتاه مدت قیمت بوده است.

اوپك پلاس كه شامل اوپك ، روسيه و بسياري از توليدكنندگان نفت است ، توليد را 9/7 ميليون بشكه در روز كاهش داد ، كه اين رقم 10 درصد از توليد جهان در اول ماه مه است و از اول آگوست و در دسامبر 7/7 ميليون بشكه در روز ترويج كرد. این روند را تا زمانی ادامه می دهد. میزان کاهش اوپک 48.6 میلیون بشکه در روز است.

به گفته پلاتس ، کپلر تخمین می زند که صادرات نفت امارات در ماه آگوست به 27.48 میلیون بشکه در ماه آگوست در مقایسه با 2.7 میلیون بشکه در روز در جولای و 2.26 میلیون بشکه در روز در ژوئن رسیده باشد.

در اول سپتامبر ، اوپک اعلام کرد که از داده های کپلر برای ردیابی محموله های نفت و آمار موجودی استفاده خواهد کرد.

جلسه بعدی کمیته نظارت مشترک اوپک پلاس در تاریخ 17 سپتامبر بصورت آنلاین برگزار می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا