علمی و پزشکی

الگوی غذاییتان را تا دیر نشده است، تغییر دهید

برای سنجش اثربخشی یک برنامه تغییر رفتاری بر رفاه بیمار، دانش‌آموزان دانشکده داروسازی ارنست ماریو راتگرز یک چالش 10 روزه تغذیه سالم را با مشارکت Eat for Your Health، یک سازمان نیوجرسی که تغذیه سالم را ترویج می‌کند، برگزار کردند. .

مارتا گالاگوزا، دانشجوی دکترای راتگرز گفت: «کار با تیم Eating for Your Health نه تنها بر افکار شخصی من در مورد غذا و سبک زندگی تأثیر گذاشته است. بلکه دیدگاه من را نسبت به پزشکی تغییر داد و نقش چند بعدی ما را در پزشکی نشان داد.

همکاران پروژه، مانند 58 متخصص، کارکنان و دانش‌آموزان مراقبت‌های بهداشتی راتگرز، که نماینده رشته‌های مراقبت‌های بهداشتی متنوعی از جمله پزشکی، دندان‌پزشکی، پرستاری، فیزیوتراپی، مددکاری اجتماعی، تغذیه و داروسازی هستند، در این مطالعه ثبت‌نام شدند.

به شرکت کنندگان نشان داده شد که چگونه یک دستور غذای صبحانه سالم تهیه کنند و از آنها خواسته شد تا احساسات خود را پس از صرف غذا ثبت کنند.

این مشاهدات از احساس شما، ستون های رویکرد تغذیه برای سلامتی شما هستند. این نشان می دهد که ارتباط بین تأثیرات غذا بر بدن و مغز به عنوان گامی مهم به سوی زندگی سالم تر است.

علاوه بر دستورالعمل های آماده سازی غذا، منابع غذایی، تشویق و بستری برای ارتباط با یکدیگر به شرکت کنندگان ارائه شد.

پس از یک چالش 10 روزه، 37 شرکت‌کننده نظرسنجی را تکمیل کردند که در آن جزئیات تجربیات آنها و اینکه آیا عادات غذایی آنها در نتیجه تغییر کرده است یا خیر.

86 درصد از شرکت کنندگان گفتند که مطمئن هستند که عادات غذایی خود را در آینده تغییر خواهند داد.
84 درصد گفتند که تنوع بیشتری خوردند و 46 درصد گفتند که فیبر بیشتری خوردند.
62 درصد گفتند که قصد دارند غذا را در مقادیر بیشتر و از شب قبل برای بهبود عادات غذایی خود تهیه کنند.

به طور کلی، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی زمان محدودی برای برقراری ارتباط با بیماران در مورد انتخاب های سبک زندگی سالم و عادات دارند.
اما مری واگنر، دانشیار داروسازی راتگرز و استاد ارشد تحقیقات، فرصتی برای تغییر می بیند.

واگنر گفت: داروسازان می توانند در فعالیت های خود فضاهای ویژه ای را برای ارائه آموزش های بهداشتی به بیماران خود ایجاد کنند. با این حال، برای کمک به بیماران برای تغییر عادات ناسالم، ابتدا باید دریابیم که چه چیزی افراد را برای تغییر عادات غذایی خود تحریک می کند.

اجرای برخی ابزارها، مانند روش احساس شما، می تواند ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی را برای تشویق به خوردن دقیق و سایر تغییرات مثبت در شیوه زندگی در بیمارانشان توانمند کند.

ماریون رینسون، مدیر اجرایی Eating for Health می‌گوید: «اگرچه تغییر رفتار می‌تواند دشوار باشد، اما این مطالعه نشان می‌دهد که مشاهده خود، گزارش‌گیری و اکتشاف می‌تواند از این فرآیند پشتیبانی کند و سلامت طولانی‌مدت بیماران را بهبود بخشد.

گوش دادن و درک دستور العمل ها و واکنش های بدن اولین گام خودگردان، موثر و پیشگیرانه برای یافتن عادات غذایی پایدار و پایدار است که برای شما مفید است.

واگنر و شاگردانش به همکاری با Eat for Your Health ادامه می‌دهند تا برنامه درسی مبتنی بر شواهد، مانند دیابت و سلامت استخوان، برای دانشگاه راتگرز و سایر سازمان‌های اجتماعی توسعه دهند.

این یافته ها در نشست سالانه انجمن داروسازان در پرینستون، نیوجرسی ارائه شد.

منبع: سایت مدیکال اکسپرس

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا