اقتصادی

افزایش ۱۰ درصدی قیمت گوشی‌های پرچمدار

شبکه/ خراسان رجبی رئیس اتحادیه موبایل فروشان مشهد با بیان اینکه واردات گوشی های بالای 600 دلار متوقف شده است، گفت: قیمت گوشی های پرچمدار بالای 600 دلار طی هفته های گذشته 10 درصد افزایش یافته است.

افشین اکبری حداد در گفت وگو با شبکه، درباره وضعیت فعلی بازار موبایل گفت: در حال حاضر در بازار موبایل با دو چالش روبرو هستیم. از ابتدای سال جاری، عوارض باید بر اساس نرخ ETS محاسبه شود. نرخ ETS میانگین ارزهای موجود در حال حاضر است و در حال حاضر 23 دلار است. از سوی دیگر مشکل پالایش ارز خشکبار با تلفن همراه نیز دشواری های زیادی را ایجاد کرد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تماس تلفنی بالای 600 دلار از طریق سامانه نیما انجام نمی شود و در نظر داریم آن را به ارز خشکبار تبدیل کنیم که فقط در برخی صرافی های دولتی قابل ارائه است. بانک ها.» این طرح اجرایی نشد و واردات گوشی های بالای 600 دلار متوقف شد.

بازار موبایل افت کرده است

رئیس اتحادیه موبایل فروشان مشهد در خصوص وضعیت رکود بازار موبایل گفت: در حال حاضر بازار موبایل راکد است و خرید و فروش ندارد. همچنین تصمیم به ترخیص ارز خشکبار با تلفن همراه عواقب جدی در پی خواهد داشت. طرح پالایش ارز خشکبار از طریق تلفن همراه به دلیل تقاضای ارز بالاتر از نرخ آزاد توسط صادرکنندگان خشکبار پیگیری نشد. در صورت عدم اجرای این تصمیم، بازار موبایل با افت قیمت مواجه می شود و در صورت اجرایی شدن این تصمیم، قیمت گوشی زیر 600 دلار با افزایش 5 درصدی و بالای 600 دلار با 10 درصد افزایش قیمت مواجه خواهد شد. 600 دلار

اکبری حداد گفت: دلیل این افزایش قیمت نامشخص بودن سفارش های ثبت شده از ابتدای سال جاری برای این نوع گوشی تلفن همراه و عدم ثبت سفارش است. بنابراین کاهش موجودی این برندها به ویژه برند آیفون در بازار باعث افزایش قیمت گوشی های موبایل شده است.

وی در ادامه می گوید: گوشی های بالای 600 دلار شامل تمامی مدل های آیفون و گوشی های پرچمدار برندهای سامسونگ و شیائومی با قیمت بالای 15 میلیون تومان است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا