اقتصادی

افزایش پلکانی تعرفه گاز برای مشترکان پرمصرف

بر اساس تعرفه جدید، گاز مشترکین و مصرف برعهده کمیته امداد و بهزیستی در سه مرحله اول رایگان و برای گروه بعدی که بیشتر مصرف می‌کنند به تدریج افزایش می‌یابد.

به گزارش شبکه، سیدجلال نورموسوی گفت: بر اساس ماده 1 «ب» قانون هدفمندی یارانه ها، هیئت وزیران می تواند در صورت نیاز قیمت حامل های انرژی را اصلاح کند. قبوض مشترکان کم مصرف به صورت رایگان ارائه می شود و هزینه های مازاد به نسبت مبلغ اهدایی محاسبه و در سطوح مصرف بالاتر جمع آوری می شود.

اما نه تنها مشترکان عمومی، بلکه اعضای کمیته امداد و گروه های بهزیستی نیز در صورت تجاوز از این حد مجاز از مرحله سوم، قیمت بیشتری دریافت می کنند که از مرحله چهارم 40 درصد افزایش می یابد. فلوچارت تا پله 12 نیز از آخرین پله 40 درصد افزایش یافت تا به 1955 تومان رسید.

رئیس اداره هماهنگی گازرسانی شرکت دولتی گاز ایران با اشاره به اینکه در بند «ی» تبصره 8 مابقی مراحل به اصطلاح پرهزینه بودن و کم مصرف بودن ذکر شده است، ادامه داد: ، با بیان اینکه میزان کسری در این بخشودگی باید جبران شود گفت: و در ادامه بند «ی» مجددا تاکید می شود که مبلغ دریافتی از مشترکان پرمصرف البته نباید کمتر از میزان بخشودگی باشد. . انجام تمهیدات لازم برای این امر جبران کننده این امر و شاید کاهش مصرف مردم با توجه به این فرهنگ باشد.

بر اساس اعلام وزارت نفت، نورموسوی اوایل امسال خاطرنشان کرد: موج سرما دامنه موج سرما را افزایش داده و در نتیجه مصرف را افزایش داده است. وی افزود: آمارهای ما نشان می دهد که با ظهور جبهه سرد، مصرف گاز در کشور تا 536 میلیون مترمکعب در بخش ها، خانگی، تجاری و صنایع خرد افزایش یافته است، اما با توجه به تغییرات دمایی، مصرف گاز در حال حاضر به حدود 475 میلیون مترمکعب رسیده است. مترمکعب نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است.

وی یکی از ابزارهای مدیریت مصرف را ابزار قیمت گذاری دانست و در ادامه به آن پرداخت. البته ابزارهای غیر قیمتی برای مدیریت مصرف وجود دارد که مهم ترین آن بحث فرهنگی است. پیش بینی ما این است که بازیافت انرژی با قیمت مطلوب را در این بخش داشته باشد که بدون شک محقق خواهد شد، در حالی که عامل قیمت قطعاً یک نیروی بازدارنده است و شکی در آن نیست.

رئیس اداره هماهنگی گازرسانی شرکت دولتی گاز ایران در پایان بار دیگر از مردم خواست با رعایت الگوی مصرف بهینه و همراهی شرکت دولتی گاز ایران برای انتقال پایدار و ایمن گاز طبیعی در زمان موج سرما. فصل

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا