اقتصادی

افزایش ظرفیت تامین آبرسانی به شهر گرگان/سه حلقه چاه دیگر وارد مدار شد

شبکه/گلستان مدیرعامل آب منطقه ای گلستان از بهره برداری و اتصال سه حلقه چاه جدید و افزایش 60 لیتر در ثانیه آب این شهرستان خبر داد.

مهندس سید محسن حسینی در گفتگو با خبرنگاران و خبرنگاران از تلاش شبانه روزی خود برای رفع کمبود آب شرب گرگان خبر داد. بیایید با حمایت خوب دولت در ماه های اخیر این مشکل را حل کنیم.

وی گفت: سه حلقه چاه جدید برای رفع کمبود آب شرب گرگان به شبکه آبرسانی شهر متصل شد و در عین حال کار در پروژه های مختلف در این منطقه ادامه دارد. خب 60 لیتر در ثانیه به ظرفیت آبرسانی شبکه اضافه می شود، می توان شاهد افزایش آب گرگان و کاهش مشکل تامین آب شرب شهروندان بود.

مدیرعامل یک شرکت آب محلی استان گلستان تاکید کرد: چاه شماره یک “ششتکلاته” به عمق 200 متر با خط برق 350 متر و خط برق 650 متر یکی از چاه هایی است که وارد مدار شده است. ، تملک اراضی، حفاری، اجرای خطوط انتقال آب و برق، بالغ بر 6.04 میلیارد تن برای ساخت و نصب اتاقک با دبی 20 لیتر در ثانیه هزینه شده است.

حسینی همچنین از توسعه چاه شماره 2 شستکلات با دبی 20 لیتر در ثانیه خبر داد و گفت: البته 7 میلیارد و 100 میلیون تومان برای آماده سازی این چاه برای توسعه هزینه شد.

مدیرعامل آب منطقه ای گلستان از اتصال چاه WF4 شرق گرگان به عمق 210 متر به زنجیره آبرسانی گرگان خبر داد و افزود: با اتصال دو هزار متر خط برق، شبکه آبرسانی گرگان، 20 لیتر در ثانیه به ظرفیت آب شرب شهر اضافه شد.

حسینی با قدردانی از تلاش های دولت محترم، وزارت نیرو، نمایندگان مردم شورای اسلامی، استاندار و سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبارات لازم افزود: متخصصان، شرکت های حفاری و پیمانکاران و مشاوران شرکت های آب محلی. مسئولی نشست و این خدمت را به شهروندان محترم گرگانی تقدیم کرد.

به گزارش شبکه، در پایان تیرماه امسال در قالب طرح آبرسانی گرگان با دبی 45 لیتر در ثانیه در شرق گرگان دو حلقه چاه به آب شرب گرگان اضافه شد.

همچنین در اوایل تیرماه عملیات ساخت 20000 دستگاه مخزن گرمابادشت و بهره برداری از خط انتقال 5 کیلومتر از مخزن گرمابادشت به مخزن جیلین سیاه تلو به پایان رسید و 20 درصد از ظرفیت ذخیره سازی به شهر گرگان منتقل شد. ظرفیت انتقال آب 300 لیتر در ثانیه این امر تکمیل شد و مصرف منابع آب شرق گرگان افزایش یافت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا