اقتصادی

افزایش سفرهای مردم، اما به تهران!

سفرهای جاده ای مردم طی یک هفته گذشته افزایش چشمگیری داشته است، اما طی چند روز گذشته بیشتر ترافیک بین استانی در بازگشت مردم از سفر به سمت تهران بوده است.

به گزارش شبکه، بر اساس آمار سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند مرکز مدیریت راه‌های کشور، از 23 تا 29 خردادماه، یک میلیون و 927 هزار و 56 وسیله نقلیه دیگر نسبت به مدت مشابه سال گذشته در محور مواصلاتی کشور تردد کردند. 49 درصد، افزایش 7 درصدی نسبت به هفته قبل از نظرسنجی. البته حجم تردد خودروهای سبک یعنی خودروهای شخصی 9 درصد افزایش داشته است.

مردم بیشتر سفر می کنند جز تهران!

با این حال، داستان افزایش سفر این بار متفاوت بود زیرا مردم در راه بازگشت به شهر بودند تا شمال را به شهر ترجیح دهند. با توجه به برنامه ریزی برای تخلیه و انباشت خودروهای منحصربفرد در سایر استان ها از 23 تا 29 خرداد، تردد در برخی استان ها کاهش و در برخی دیگر این آمار افزایش یافته است.

مردم بیشتر سفر می کنند جز تهران!

جالبتر اینکه در نقشه ذکر شده تهران بر خلاف تقریباً همه استان های امسال و سال گذشته قرمز رنگ است و استان های مازندران و گیلان از شمال به رنگ آبی هستند. این بدان معناست که دو استان شمالی با بیشترین میزان تخلیه خودرو با پایتخت مرتبط هستند و منطقه با بیشترین ذخیره خودرو در هفته گذشته به پایتخت اختصاص یافت. زیرا مردم در چند روز اخیر و در مسیر بازگشت به شهر در ابتدای نظرسنجی در حال سفر بودند.

آمارهای مربوط به ترافیک بین استانی نشان می دهد که قم، خوزستان و ایلام با کاهش 6، 6 و 4 درصدی بیشترین کاهش را نسبت به هفته قبل از این بررسی داشته اند. این در حالی است که استان های اردبیل، گیلان و خراسان شمالی نیز 45 درصد، 31 درصد و 24 درصد رشد داشته اند.

این در حالی است که همین آمار حاکی از افزایش چشمگیر سفرهای خودرویی در تمامی استان ها نسبت به همین استان در سال گذشته است. این در حالی است که گیلان، اردبیل، خراسان رضوی، خراسان شمالی و خوزستان با 90 درصد، 88 درصد و 71 درصد، 71 درصد و 65 درصد افزایش نسبت به همین استان در سال گذشته و البرز، تهران، لرستان و 65 درصد بیشترین رشد را داشته اند. ایلام نیز به ترتیب 17، 23، 26 و 26 درصد افزایش یافت.

مردم بیشتر سفر می کنند جز تهران!

اطلاعات پلاک ثبت شده توسط دوربین های پلاک خوان در مدت یاد شده نشان می دهد که بیش از 9 میلیون و 219 هزار پلاک ترکیبی از مبادی مختلف استانی را در یک محور برون شهری مشاهده کردیم. این در حالی است که خودروهای تهران و البرز با حدود 25 درصد بیشترین سهم را از این تردد به خود اختصاص داده اند و پس از آن پلاک استان های مازندران، پارس، خراسان رجبی و اصفهان قرار دارند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا