اجتماعی

اعلام نتایج نهایی آزمون آموزگاری به‌زودی/ لزوم استمرار روند جذب نیرو در آموزش و پرورش

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سال‌ها سهم بازنشستگان فرهنگی چندین برابر ورودی‌ها بود لذا سونامی کسری معلم رسمی اتفاق افتاده بود گفت: در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ بیش از ۲۰۰ هزار ردیف استخدامی به وزارتخانه داده شد.

قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با شبکه، با بیان اینکه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ آزمون آموزگاری برگزار و بدین ترتیب ۲۸ هزار معلم برای جذب در آموزش و پرورش انتخاب می‌شوند گفت: افراد انتخاب شده در مرحله ارزیابی و مصاحبه هستند و به‌زودی نتایج نهایی اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی و آزمون دبیری برای حدود ۴۵ هزار نفر نیز چهاردهم اردیبهشت ماه امسال برگزار شد که هفته‌های آینده نتایج آن اعلام خواهد شد افزود: ۴۰ درصد نمره علمی و ۶۰ درصد برای مصاحبه در آزمون در نظر گرفته شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانایی و توانایی علمی یک فرد بسیار مهم است اما باید ببینیم که آیا این فرد ظرفیت معلمی، عشق و انگیزه معلمی، تعهد و الزامات اعتقادی را نیز دارد ادامه داد: یک معلم برای اینکه کتاب‌های درسی را تدریس و پیام زندگی را منتقل کند باید به تمام معنا در خدمت دستگاه بزرگ تعلیم و تربیت باشد.

احمدی لاشکی با بیان اینکه سال‌ها سهم بازنشستگان چندین برابر ورودی‌ها بوده و سونامی کسری معلم رسمی چند سالی است اتفاق افتاده عنوان کرد: در سالهای ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ بیش از ۲۰۰ هزار ردیف استخدامی به وزارت داده شد که یقینا از نتایج ماندگار زحمات ارزشمند رئیس جمهور خدوم و شهید و پیگیریهای وزیر است و استمرار این روند برای چند سال آتی می‌تواند مهمترین مشکل امروز این وزارتخانه را مرتفع کند.

انتهای پیام

انتشارات مقالات اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر نقش جوانان در تغییرات اجتماعی و ساختار اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا