علمی و پزشکی

اعزام ۶ تیم بهداشتی به مناطق زلزله زده خوی

شبکه/آذربایجان غربی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از اعزام ۶ تیم بهداشتی شامل کارشناسان بیماری‌ها، بهداشت محیط وحرفه ای، بهداشت روان و بهداشت خانواده و ماما به مناطق زلزله زده خوی خبر داد.

محمدامین ولیزاد با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در خصوص زلزله زدگان خوی افزود: از همان دقایق اولیه بعد از وقوع زلزله در خوی کلیه مراکز بیمارستانی ، درمانی و بهداشتی استان به حالت آماده باش در آمد و نیز ۱۰ آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس از ارومیه به شهرستان خوی اعزام شد. 

وی با اشاره به تامین و ذخیره انواع دارو وسرم در انبارهای دارویی شهرستان خوی و هماهنگی های لازم برای پیشگیری از کمبود دارو افزود: پزشکان مورد نیاز به منطقه زلزله زده شهرستان خوی اعزام و اقدامات درمانی از جمله اعمال جراحی مصدومین زلزله به صورت کاملا رایگان انجام شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: کلیه مصدومین اعزامی در بیمارستانهای خاتم الانبیا(ص) سلماس و امام خمینی(ره) ارومیه پذیرش شد و همچنین پذیرش تمام بیمارانی که خودشان به این بیمارستانها مراجعه نموده اند، انجام شد. 

ولیزاد اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ دانشجوی دانشکده علوم پزشکی خوی در خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی ارومیه اسکان داده شدند و ادارات تابعه معاونت فرهنگی و دانشجویی جهت ارائه خدمات دانشجویی، مشاوره، سلامت روان و فرهنگی در آماده باش بودند. 

به گزارش شبکه به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان، وی از  اختصاص ۱۰ میلیارد ریال کمک برای زلزله زدگان خوی از طرف دانشگاه علوم پزشکی و مجمع خیرین سلامت نیز خبرداد. 

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا