اقتصادی

استقبال خارجی‌ها از غرفه‌های فروش شیرینی و شکلات ایرانی!

هیئتی از اتاق بازرگانی و صنایع ایران در خصوص لغو یارانه آرد گفت: در نمایشگاه اخیر در پاکستان، خارجی ها در غرفه های شیرینی و شکلات ایرانی بیشترین استقبال را داشتند. زیرا قیمت تمام شده این محصولات بسیار پایین است.

علی شریعتی در گفت وگو با شبکه، گفت: ما سال ها پیش بارها اعلام کرده ایم که مخالف چند ارزی هستیم و باید به ارز تک نرخی روی بیاوریم، اما نحوه اجرای این سیاست و اطلاع رسانی به مردم مهم ترین نکته است. این یک موضوع مهم در اجرای این سیاست ها است. اگر کاهش قیمت ها منجر به قاچاق یا تشکیل بازارهای غیررسمی شود، باید اطلاعات دقیقی در اختیار مردم قرار دهید تا بتوانند از وضعیت آگاه شوند.

وی گفت: در سال های اخیر برخی صنایع از یارانه های دولتی برای صادرات استفاده کرده اند.

یکی از اعضای اتاق بازرگانی ایران در ادامه گفت: زمانی که سرمایه گذاری انجام شد، ظرفیت تولید ایجاد شد و مواد اولیه یارانه ای پرداخت شد، باید انتظار داشت که این محصولات به بازارهای دیگر نیز صادر شود.

وی افزود: اکنون در صورت قطع یارانه آرد در این بخش، قطعاً فروش ما در این بازارها به شدت کاهش می یابد زیرا مزیت کمتر قیمتی این محصولات از بین می رود. برای جبران، دولت ها باید برای حمایت از صنایع و سرمایه گذاری ها و حمایت از بخش هایی که می توانند در دنیای واقعی با قیمت های بدون یارانه صادرات داشته باشند، برنامه ریزی کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا