علمی و پزشکی

استرس مزمن خطر مرگ بر اثر سرطان را دو برابر می‌کند

گزارش های واضح نشان می دهد که استرس بر بدن و همچنین ذهن تأثیر می گذارد. به گفته محققان دانشکده پزشکی دانشگاه جورجیا، بدن ما به طور معمول می تواند این شرایط را تحمل کند، اما استرس مزمن خطرات زیادی را به همراه دارد و ممکن است به مرور زمان خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

به گزارش SF، دکتر جاستین خاویر مور، اپیدمیولوژیست در دانشگاه پزشکی سرطان جورجیا، گفت: زیر. با این حال، اگر استرس های روانی-اجتماعی مزمن و مداوم دارید که نمی توانید آرام شوید، می توانید بدن خود را در سطح بیولوژیکی خسته کنید.

در این مطالعه، مور و تیمش با انجام تجزیه و تحلیل یک مطالعه قبلی که شامل داده های بیش از 41000 نفر بود، اثرات مضر بالقوه را ارزیابی کردند. این مطالعه شامل داده‌های 41000 نفر بود که بین سال‌های 1988 تا 2019 جمع‌آوری شده بودند.

فشار خون دیاستولیک و سیستولیک، کلسترول تام (کلسترول تام در خون)، هموگلوبین A1C (نشانگر مهم دیابت)، آلبومین و کراتینین (معیار ارزشمند عملکرد کلیه) و پروتئین واکنشی C (یک نشانگر اصلی التهاب) از جمله آنها بودند. . که مورد بررسی قرار گرفت. بررسی این مقادیر به محققان کمک کرده تا بار آلوستریک یا خستگی بدن را تعیین کنند.

بار آلوستاتیک خستگی بدن است که زمانی که فرد در معرض استرس مکرر یا مزمن قرار می گیرد، ایجاد می شود. این اصطلاح در سال 1993 توسط بروس مک ایون و ستلار ابداع شد و به اثرات فیزیولوژیکی قرار گرفتن در معرض مزمن بر نوسان یا افزایش فعالیت عصبی یا غدد عصبی در پاسخ به قرار گرفتن در معرض استرس مزمن یا طولانی مدت اشاره دارد.

شرکت کنندگان با امتیاز 3 یا بالاتر در دسته بار آلوستریک بالا قرار گرفتند. محققان داده‌های شرکت‌کنندگان را با داده‌های شرکت‌کنندگان در شاخص ملی مرگ، که توسط مرکز ملی آمار سلامت و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها اداره می‌شد، مقایسه کردند تا مشخص کنند چه کسی و چه زمانی بر اثر سرطان مرده است.

محققان دریافتند افرادی که بار خارج از رحمی بالایی دارند، 2.4 برابر بیشتر از افرادی که بار خارج از رحمی پایینی دارند، در معرض خطر مرگ ناشی از سرطان هستند، حتی بدون اینکه خود را برای متغیرهای مخدوش کننده مانند سن و نژاد تنظیم کنند.

پس از کنترل سن، محققان دریافتند افرادی که بار آلوستاتیکی بالایی دارند همچنان 28 درصد بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از سرطان هستند. این بدان معناست که اگر از هر دو جوان 20 ساله یک نفر دارای بار آلوستاتیک بالایی باشد، احتمال مرگ آن فرد در اثر سرطان بسیار بیشتر از دوستش است.

یافته های این مطالعه در مجله SSM Population Health منتشر شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا