اقتصادی

استخراج سالانه بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن سنگ تزئینی در لرستان

شبکه/لرستان مدیرکل صمت لرستان از استخراج سالانه بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن سنگ تزئینی در استان خبر داد.

بهمن جعفری امروز چهارم شهریور در مراسم افتتاح شرکت آرابرد غرب که با حضور وزیر اقتصاد انجام شد، اظهار کرد: این واحد تولیدی در زمینه برش انواع سنگ مرمریت، چینی کریستال و تراورتن در خرم آباد فعالیت دارد.

وی ادامه داد: این واحد دارای خط تولید سنگ اسلب وتایل با ظرفیت تولید ۵۳۲ هزار متر مربع درسال است.

جعفری اضافه کرد: میزان اشتغالزایی این پروژه ۴۰ نفر بوده که در صورت فعالیت با ظرفیت کامل ۱۰۰ نفر مشغول به کار می‌شوند.

مدیرکل صمت لرستان تصریح کرد: این پروژه در زمینی به وسعت ۱۶ هکتار و با زیربنای ۶ هزار متر مربع امروز افتتاح شد که با رقمی حدود ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری ارزی و ریالی بر ریل تولید قرار گرفت.

جعفری با بیان اینکه این واحد در راستای پتانسیل استان در حوزه سنگ های تزیینی احداث شده است، یادآور شد: در استان لرستان سالانه بالغ بر یک میلیون و۳۰۰ هزارتن سنگ تزئینی استخراج می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: ظرفیت‌های ایجاد شده حدود یک میلیون تن است که در دهه ۸۰ تعدادی از این واحدها بروزرسانی و به تکنولوژی روز مجهز شده که قابلیت صادرات دارند.

مدیرکل صمت لرستان تصریح کرد: واحد افتتاحی امروز  از قابلیت بالایی برخوردار هست که سنگ اسلب آن کاملا قابلیت صادرات دارد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بخشی از سنگ استخراجی لرستان به صورت خام از استان خارج می شود لذا در صورت بازسازی و نوسازی این صنایع بالغ بر ۸۰ درصد آن فرآوری و ارزش افزوده که چندین هزار میلیارد است، نصیب استان خواهد شد که در این راستا نیاز به یک خط اعتباری ویژه داریم.

جعفری با اشاره به مشکلات حوزه سنگ لرستان نیز، بیان کرد: مشکلات حوزه سنگ، فرسودگی ماشین‌آلات و تجهیزات قیمت بالای ماشین وتجهیزات جهت نوسازی است که پیگیری‌هایی در این زمینه صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

با درود! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که به دنبال تحقیقات دقیق و تحلیل‌های کامل در زمینه اقتصاد است. با دستیابی به اطلاعات به‌روز و منابع معتبر، تلاش می‌کنم تا به شما مطالب کیفیت بالا را ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا