استاندارد، هوشمند و ارزان‌سازی اهداف توسعه گلخانه‌هاست

استاندارد، هوشمند و ارزان‌سازی اهداف توسعه گلخانه‌هاست

شبکه/ پارس معاون باغبانی جهادکشاورزی گفت: بر اساس اسناد بالادستی، اهداف اصلی توسعه ملی گلخانه استانداردسازی، هوشمندسازی و مقرون به صرفه بودن است.

محمدمهدی برومندی روز سه شنبه 12 بهمن ماه در نشست «نقش انجمن ملی گلخانه سازان ایران در توسعه گلخانه های کشور» با بیان اینکه کشور در حال پیگیری برنامه ریزی دقیق و منسجمی برای توسعه گلخانه ها است، اظهار کرد: در حال پیگیری است. ما باید برای اجرای این سیاست بسیار مهم قدم برداریم.

جهاد گفت: توسعه گلخانه ای کشور می تواند 1.5 میلیارد مترمکعب در مصرف آب کشاورزی صرفه جویی کند. کاهش ضایعات گلخانه ای به کمتر از یک درصد نیز زمینه اشتغال 150 هزار نفر را فراهم کرد.

این مقام مسئول گفت: تجاری سازی تولید و تولید تجاری یکی از مشکلات اساسی کشور ما در گذشته بوده است. جایی که صادرات این صنعت بیش از 100 میلیون دلار درآمد ارزی برای کشور داشته است.

برومندی در خصوص مسائل انرژی و آینده گلخانه ها نیز اظهار داشت: باید گلخانه ها را بر اساس آمایش سرزمین توسعه دهیم و این نکته بسیار مهم و شرایط اقلیمی کشورمان را در نظر بگیریم. این موضوع بسیار مهمی است و منطقه فارس یکی از آسیب پذیرترین مناطق توسعه گلخانه ای است.

وی با اذعان به اینکه موفقیت توسعه ملی گلخانه مرهون تلاش همه فعالان این بخش به ویژه مهندسان مشاور، طراحان، سازندگان، سازمان های نظام مهندسی و تولیدکنندگان و بهره برداران است، افزود: افزایش بسیار کمک می کند. .

برومندی با اشاره به اینکه کشاورزی ایران معیشتی، کم مقیاس و زمین بسیار کم است، گفت: ماموریت داریم سبزی و صیفی جات را وارد محیط گلخانه کنیم و گلخانه های کوچک نیز با توجه به این موضوع در حال بررسی هستند. .

به گفته وی؛ جهاد کشاورزی برای این مهم برنامه دارد. ایجاد یک شهرک گلخانه ای است. در روستای گلخانه ای گلخانه های زیادی وجود دارد، مشکلات مربوط به کشاورزی و خاک وجود دارد و می توانید همه آنها را ببینید که بسیار مهم است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: دو معضل تجارت سنتی و کشاورزی پیمانی کشور باید با برنامه ریزی انجام شود تا بستر لازم برای صادرات محصولات فراهم شود. پیش بینی می شود شرایط فراهم شود و تولید افزایش یابد که منجر به افزایش صادرات فراتر از مصرف شود.

وی گفت: با دستور یکی از مقامات ارشد وزارت آموزش و پرورش کمپ دیپلماتیک خواربار و کشاورزی توسط وزارت آموزش و پرورش راه اندازی شد. وزیر به طور مستقیم جلسات پیگیری مشترک با کمیسر خدمات گمرکی کره، بانک مرکزی، سازمان توسعه تجارت، اداره مالیات و کلیه دستگاه های ذیربط برگزار می کند.

برومندی در خصوص پرهیز از مشکل صادرات فلفل دلمه ای نیز توضیح داد: تنها مشکل باقی مانده سموم در فرآورده های فلفل دلمه ای این بود که 4 ماده سمی که در تولید محصولات گلخانه ای استفاده می کنیم ثبت نشده اما مستندات کافی ارائه شده است. روس ها

وی با اشاره به اینکه تولید محصولات مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی یکی از مهمترین اهداف وزارت جهاد کشاورزی است، آن را در سبد صادراتی قرار داد.

به گزارش شبکه، عبدالعظیم خادم حمزه معاون استاندار فارس، مجتبی دهقان پور مدیرعامل سازمان جهاد کشاورزی فارس، علیرضا بزرگی مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی ایران عبدالرحمن حسینی فر رئیس و کارشناس انجمن گلخانه داران و جمعی از علاقه مندان اتاق حضور داشتند. بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی شیراز.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا