اقتصادی

ارایه پیش نویس لایحه «نحوه واگذاری اراضی واقع در سکونتگاه های غیررسمی» به دولت

وزارت راه و شهرسازی پیش نویس لایحه “نحوه جابجایی اراضی واقع در سکونتگاه های غیررسمی” را با هدف ساماندهی و برنامه ریزی و تعیین مالکیت آنها بر سکونتگاه های غیررسمی و سازه های ناسالم به دولت ارائه ، بررسی و تصویب کرده است.

به گزارش شبکه ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر کابینه ، زمین های دولتی و م institutionsسسات دولتی به دلیل عواملی مانند افزایش نابرابر جمعیت ، مهاجرت از روستاها و افزایش قیمت زمین مورد هجوم و ساخت و ساز قرار می گیرند. به ویژه در سکونتگاه های غیررسمی خارج از شهر.

مقررات مختلفی در داخل سازمان به تصویب رسیده است ، اما از آنجا که تخصیص مالکیت در منطقه وجود ندارد ، برنامه ریزی یا ارائه خدمات عمومی برای ایجاد آن مشکلاتی دارد و ساکنان این زمین آسیب پذیر و کم درآمد هستند ، در واقع آنها می خواهند زمین را با قیمت فعلی بخرند.

بر این اساس ، هدف وزارت راه و شهرسازی این است که تسهیلات نقل و انتقال را فراهم کند تا مستاجران بتوانند با رهایی از وضعیت ناسالم شهرک های غیررسمی ، منطقه را خریداری کرده و تعیین کنند که آیا مالکیت را منتقل می کنند یا نه. پیش نویس لایحه انتقال زمین واقع در شهرک غیررسمی برای بررسی و تصویب به دولت ارائه شده است.

این پیشنهاد در حال حاضر در حال بررسی و در کمیسیون لوایح دولتی است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا