علمی و پزشکی

ادعای کره شمالی در مورد منشاء کرونا در این کشور

پیونگ یانگ معتقد است که بالن های ارسالی از کره جنوبی عامل ابتلا به کرونا 19 کره شمالی هستند.

به گزارش شبکه، کره شمالی امروز (جمعه) اعلام کرد که اپیدمی کرونا در این کشور با ابتلای افرادی که در تماس با بالن های ارسالی از کره جنوبی به کره بودند، آغاز شد.

پیش از این مقامات پیونگ یانگ مدعی شده بودند که کره شمالی از طریق بالون Corona 19 که از سوی جنوب ارسال شده بود به کرونا 19 مبتلا شده اند.

در سال های اخیر، کره شمالی بارها از توزیع اعلامیه های تبلیغاتی علیه دولت پیونگ یانگ از طریق بالن های ارسال شده از کره جنوبی به خاک کره شمالی ابراز خشم کرده است.

با این حال، مقامات کره جنوبی احتمال آلوده بودن بالون ارسال شده به کره شمالی به کرونا 19 را رد کردند.

با این حال، رسانه دولتی کره شمالی گزارش داد که به نقل از مقامات داخلی قرنطینه، نمونه ای از کرونا 19 در ایپو، منطقه مرزی در جنوب شرقی کره شمالی پیدا شد.

بر اساس اعلام آنها، تست کرونای یک سرباز 18 ساله و یک کودک 5 ساله در اوایل فروردین پس از تماس با “اشیاء مشکوک” در شهر مثبت شد.

مقامات بهداشتی کره شمالی در یک دستورالعمل «فوری» از شهروندان این کشور خواسته اند اقلام مشکوک را برای دفع به مقامات مربوطه تحویل دهند.

با این حال، در این گزارش اشاره ای به اشیاء مشکوک نشده است و دولت کره جنوبی قبلاً تبلیغات علیه رهبران کره شمالی با استفاده از بروشور در مرز شمال و جنوب را ممنوع کرده است.

برخی تحلیلگران بر این باورند که کره شمالی در تلاش است تا شهروندان را متقاعد کند که اپیدمی ویروس کرونا در داخل کشور از طریق بروشورها و سایر اقلام ارسال شده به کره شمالی توسط بالن ها در حال گسترش است.

به گزارش یورونیوز، کره شمالی سرانجام در 12 می سال جاری پس از بحث و جدل مبنی بر عدم وجود کرونا 19 به مدت بیش از دو سال، به گسترش ویروس کرونا اعتراف کرد.

به گزارش رسانه های دولتی کره شمالی، از زمان ابتلا به کرونا، حدود 73 نفر در این کشور جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا