علمی و پزشکی

احتمال خیز جدید کرونا در اواخر پاییز

به گزارش دکتر نیوز، به احتمالا فراوان با خیز جدید کرونا در اواخر پاییز روبه رو خواهیم شد. همچنین رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به ضرورت واکسیناسیون کودکان گفت: اگر ویروس کرونا تغییر کند یا فاصله بین واکسیناسیون افراد افزایش یابد و ایمنی ناشی از واکسیناسیون یا ابتلا به بیماری کاهش یابد، پیش بینی می کنیم که شاید تا پایان پاییز دوباره شاهد ظهور ویروس باشیم.

وی در خصوص وضعیت کرونا در کشور گفت: در حال حاضر شاهد کاهش تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ در کشور هستیم. به طوری که تعداد موارد مثبت روزانه ما بسیار کاهش یافته و تعداد موارد بستری نیز کاهش یافته است و به نظر می رسد اگر اتفاق خاصی نیفتد در مسیر کاهش موج هستیم.

احتمال شیوع جدید کرونا در اواخر پاییز

وی با بیان اینکه البته شیوع های دیگری نیز خواهیم داشت، گفت: اگر ویروس تغییر کند یا فاصله بین واکسیناسیون افراد افزایش یابد و ایمنی ناشی از واکسیناسیون یا ابتلا به بیماری کاهش یابد، احتمالا در اواخر پاییز شاهد شیوع مجدد این ویروس خواهیم بود. که ممکن است با سویه جدید یا با سویه های موجود باشد.

لزوم افزایش سطح واکسیناسیون

ناجی با بیان اینکه کاهش سیستم ایمنی می تواند شرایطی را ایجاد کند که ویروس در بین افراد گردش کند و عفونت دوباره افزایش یابد، افزود: بنابراین ادامه روند واکسیناسیون بسیار مهم است. ما باید سطح پوشش واکسیناسیون را بالا ببریم و آن را حفظ کنیم. به طوری که افراد دوزهای یادآور را تزریق می کنند و افرادی که هنوز واکسیناسیون خود را کامل نکرده اند تزریق واکسن را تکمیل می کنند.

ضرورت تزریق واکسن کرونا در کودکان 5 سال به بالا

وی ادامه داد: موضوع مهم دیگری که در شرایط فعلی باید مورد توجه قرار گیرد، واکسیناسیون در کودکان است. در حال حاضر با بازگشایی مدارس، واکسیناسیون بزرگسالان و تزریق دوز یادآوری در افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای، سالمندان و… اهمیت دارد و در عین حال تزریق واکسن در کودکان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در کشور مجوز تزریق واکسن کرونا از سنین 5 سال به بالا وجود دارد و مردم باید در این زمینه تشویق شوند و نسبت به واکسیناسیون کودکان اقدام کنند.

ناجی تاکید کرد: باید توجه داشت که کلید ماجرای کووید پایش بیماری است تا بتوانیم نشانه هایی از شیوع احتمالی بیماری داشته باشیم که شامل آزمایش و تشخیص بیماری است و دیگری داشتن واکسیناسیون بالا. پوشش. به خصوص تزریق دوز یادآور که بسیار مهم است. در عین حال شرایط بهداشت اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله و تهویه بسیار مهم است.

https://doctor-news.ir/6996/

دکمه بازگشت به بالا