اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی با اولویت مودیان بزرگ

بازرسی از اصناف هوشمند می‌شود

رئیس اتاق اصناف ایران خواستار اجرای قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان مالیاتی شد که مودیان بزرگ را در اولویت قرار می دهد.

به گزارش شبکه، به نقل از اتاق اصناف، سعید ممبینی از نشست صنفی با رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: دولت ها مالیات دارند و باید منطقاً این نگرانی ها را از فعالان صنفی حذف کنند تا سرمایه گذاری را افزایش دهند و برای افراد بیشتری شغل ایجاد کنند. یکی از اقدامات جدید تغییر قانون مالیات بر ارزش افزوده است که پیش از این به صنف ابلاغ شده بود، اما باید با همکاری سازمان مالیاتی و شورای اصناف ایران شفاف‌تر شود.

وی گفت: با توجه به نبود زیرساخت‌ها و آموزش‌های لازم در رابطه با قانون پایانه فروشگاه‌ها که برای شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی اجرا می‌شود، از سازمان امور مالیاتی خواسته‌ایم این قانون را در اولویت قرار دهند. باید ترکیبی را انتخاب کنید. از این رو سازمان امور مالیاتی کشور با توجه به تقویت زیرساخت ها و گسترش آموزش اولویت ها را در نظر گرفت.

رئیس اتحادیه کارگری ایران گفت: تورم بر تقاضای افزایش ارقام پیشنهادی در بخشنامه اصل 95 تاکید و شفاف سازی کرده است. گواهی ثبت مشاغل مورد تایید سازمان امور مالیاتی کشور و گواهی ثبت مشاغل مورد تایید کمیته اقتصادی ستاد مقابله با کرونا 19 نیز در پی زمان صدور بود.

ممبینی افزود: لزوم فرهنگ سازی برای اظهارنامه تشخیصی الکترونیکی مالیاتی نیز از مهمترین موضوعات بود. زمانی که مودیان به اندازه کافی در سیستم مالیات دهندگان آموزش دیده باشند، می توان از آنها علاوه بر ثبت درآمد، به عنوان ابزاری برای ثبت هزینه ها نیز استفاده کرد. در این مورد، اداره مالیات بر اساس اطلاعات و رویکردهای تعاریف مالیاتی است.

به گفته وی، بانک های مرکزی نیز با ارسال اخطار و پیامک به افراد دارای کارت خوان، نگرانی هایی را برای کسب و کارها ایجاد می کند. آنچه اتاق اصناف ایران به دولت پیشنهاد داده است، انتشار شرایط دریافت دستگاه کارتخوان برای اخذ جواز کسب و یا سایر مجوزهای فعالیت است. این پیشنهاد توسط سازمان درآمد داخلی نیز مورد استقبال قرار گرفت و به طور کلی به این نشست مثبت نگاه می شود.

80% اظهارنامه مالیاتی صنفی را بپذیرید

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: پس از برگزاری هفتمین اجلاس اصناف ایران طی سه سال گذشته در اجرای سیاست مالیاتی سهیم بوده و تلاش کرده ایم کمترین سود را برای مودیان صنفی به جا بگذاریم و از این طریق بیش از 80 درصد مودیان گزارش شده است.» مصوب مواد 100 و 97. همچنین مشاهده می شود که سهم مودیان اتحادیه در ارائه اظهارنامه مالیاتی طی سه سال گذشته به دلیل سال ها فرهنگ سازی، آموزش مالیاتی و افزایش یافته است. آگاهی واحدهای صنفی اعم از اتحادیه ها و اتاق های بازرگانی با ارائه اظهارنامه های معافیت مالیاتی و استفاده از سایر تخفیفات، بخشودگی و قراردادهای مالیاتی برای اجرای بند 100، ابراز امیدواری کرد که ادامه این تعاملات سازنده به تدریج موجب افزایش عدالت مالیاتی و کاهش فرار مالیاتی شود. .

حمایت از تولید با تدابیر و مشوق های مالیاتی

وی گفت: قبل از اینکه به فکر اخذ مالیات باشیم، باید بدانیم چه عواقبی برای اقتصاد دارد. این در حالی است که دولت سیزدهم با استفاده از مشوق های مختلف از جمله مالیات و مشوق ها در جایگاه حمایت از تولید است. ما معتقدیم که اخذ مالیات بر اساس اطلاعات یا مالیات مبتنی بر داده منجر به عدالت مالیاتی خواهد شد. لذا از مودیان تقاضا داریم با ثبت اطلاعات دقیق و کامل در اجرای این تعریف کمک کنند.
وی افزود: اداره مالیات در حال اجرای دو قانون است که برای اجرای آن باید تقویت شود. اولین مورد، توانایی قانون جدید ارزش افزوده برای اجرایی شدن ظرف یک ماه است. برخلاف قوانین قبلی، این قانون فرصت های جدیدی را برای ما ایجاد کرد تا به جامعه معرفی کنیم. در این دوره آموزشی از اتاق اصناف ایران می خواهیم در تهیه و توزیع بروشورهای آموزشی همکاری لازم را داشته باشند.

به گفته مقام دوم حقوقی، قانون پایانه فروشگاه و سامانه مودیان. این قانون باید از ماه ها قبل وضع می شد اما به دلیل کمبود زیرساخت ها به تاخیر افتاد و امیدوارم این بستر و زیرساخت های لازم به زودی ایجاد شود تا بتوانیم از مودیان کلان مالیات بگیریم.

وی افزود: در تلاش هستیم تا پرونده های مالیاتی را در اختیار مودیان موجود قرار دهیم تا هر فرد بتواند پرونده ها را مطالعه کرده و در صورت نیاز اطلاعات تکمیلی یا اعتراض را ثبت کند.

سوء استفاده مالیات دهندگان از طریق تغییرات کد پستی

دبیر اتاق اصناف ایران با اشاره به برخی مشکلات مالیاتی اصناف گفت: مالیات بسیار کمتری بپردازید. چرا که مودیان مالیاتی از نبود عدالت مالیاتی مناسب ناراضی هستند.

حسین طاهر محمدی گفت: در قانون اصلاح مالیاتی تاثیر حبوبات و حبوبات را حذف کردیم و مفاد ماده 219 تصویب شد. . این به معنای چرخاندن و راه اندازی مجدد همه چیزهایی است که باید اصلاح شوند. در گذشته کدهای پستی مکانیزه نبودند. با توجه به اصلاح نظام صنفی ایران طی سه سال گذشته، کدهای پستی در اداره پست مکانیزه و جستجو و استعلام ثبت نام مقیم در اداره خدمات کشوری انجام شده است. برخی از افراد کد پستی خود را تغییر دادند و به اداره مالیات رفتند. اداره مالیات پرونده قبلی را بسته و پرونده جدیدی را باز کرده است.

وی افزود: این افراد افرادی هستند که از یادداشت 100 هزار میلیاردی استفاده کردند و مبلغ 200 هزار تومان مالیات در یک زمان به 12 میلیون تومان تبدیل شد. ماه ها بعد اداره مالیات موضوع را حل کرد اما بدرفتاری با این افراد جبران نشد. این افراد این روزها تک به تک در کمیته میانجی گری شکایت می کنند و مشخص نیست شکایت آنها پذیرفته می شود یا خیر. لذا سازمان امور مالیاتی بخشنامه ای در این خصوص صادر خواهد کرد.

گذشت از جرم، تشویق مرتکب است

رئیس اتاق اصناف شمیرانات و دبیر اتاق ایران نیز بر مزایا و معافیت های مالیاتی تاکید کردند. به عبارت دیگر به دلیل پرداخت مالیات معوقه تشویق می شود. این به وضوح اشتباه است و انتظار دارد IRS از افرادی که مالیات خود را به موقع پرداخت می کنند حمایت کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا