علمی و پزشکی

ابرسویه کرونا امیکرون در راه است؟

به گزارش شفاف، علیرضا ناجی ویروس شناس یادداشتی در روزنامه به جای گذاشته است. طاقچه وی نوشت: اخیراً مدیرعامل شرکت واکسن کرونا وسترن نسبت به ترکیب سویه های آمیکرون، دلتا و تولید سوپراشباع جدید هشدار داده است که هشداری بسیار جدی است. در اولین هفته شناسایی این جنبه از جهان، هم به صورت مکتوب و هم در گفتگوهای شفاهی و رسانه ای به این موضوع پرداختم. اکنون زیرا در حال حاضر در شرایطی هستیم که سویه های دلتا و آمیکرون به طور همزمان در سراسر جهان در حال گردش هستند. زمان. بنابراین، خطر ابتلای همزمان دلتا و آمیکرون در انسان یا حیوان وجود دارد، تبادل ژن رخ می دهد، نوترکیبی رخ می دهد و انواع بسیار قوی ظاهر می شود.

بنابراین، باید همیشه شکل گیری ابرسیال های تاجی را در نظر داشته باشیم و بدانیم که ابرنواخترها به دلیل قابلیت انتقال، عفونت و مصونیت بالا همچنان ما را تهدید می کنند.

البته، حتی اگر نوع آمیکرون ضعیف‌تر از دلتا باشد، باز هم ممکن است مشکلاتی در تشکیل ابرسیال‌ها وجود داشته باشد. شما باید پاسخ دهید بله. در حال حاضر، دنیا می گوید که آمیکرون در بحث گفتمان ضعیف است، اما هنوز برای قضاوت زود است. انتظارهای طولانی تری برای جمع آوری اطلاعات لازم برای تصویربرداری مناسب از سویه آمیکرون و ادغام اطلاعات ژنتیکی و اپیدمیولوژیک مورد نیاز است. با این حال، تا کنون می دانیم که این نوع جدید چندان ایمن نیست و باید نگران بود. دلیل واضح این است که سازمان بهداشت جهانی (WHO) به زودی یک جلسه اضطراری در مورد این سویه تشکیل داد.

البته نمی‌خواهم مردم را با این حرف‌ها غافلگیر کنم، اما هدف ساده‌بودن نیست، بلکه این است که مردم بدانند. یک مطالعه در بریتانیا نشان داد که سویه آمیکرون می تواند بین 25000 تا 75000 نفر را در چند ماه آینده بکشد مگر اینکه محدودیت های بیشتری بر جامعه اعمال شود. این یک تحلیل علمی است، بنابراین ما باید در مواجهه با این نوع بسیار عاقل باشیم. نگذارید بحران شکل بگیرد، به فکر راه حل باشید. تاکنون باید بحران را کنترل کرده و از آن جلوگیری کنیم.

یکی از مهم ترین راه های پیشگیری از بیماری عروق ویروس کرونا قلب و درگیری با سویه های جدید، گسترش ایمن سازی و دریافت دوز سوم در جامعه است. اگرچه درست است که اقدامات غیر درمانی مانند ماسک زدن، فاصله گذاری، شستن دست ها و اجتناب از شلوغی همچنان توصیه می شود، اما گسترش واکسیناسیون امن ترین راه است.

دوز سوم واکسن باید تا حد امکان گسترش یابد. زیرا در آینده، گردش جهانی ویروس ممکن است سویه‌های جدیدی تولید کند که اثربخشی واکسن‌های فعلی را کاهش دهد، به‌ویژه در کشورهایی که به دلیل سیستم‌های بهداشتی ضعیف، مهد جهش‌های جدید هستند.

دکمه بازگشت به بالا