علمی و پزشکی

ابتلا به کووید-۱۹ موجب کندذهنی می‌شود

شبکه / رجبی خراسان کسانی که از COVID-19 بهبود یافتند ، در آزمون های ضریب هوشی نسبت به افرادی که بهبود نیافته اند ، به طور قابل توجهی پایین تر عمل کردند. نتایج این مطالعه نشان می دهد که ویروس SARS-CoV-2 ، که باعث COVID-19 می شود ، به ویژه در بیماران با شدت بالا ، توانایی های شناختی را به طور قابل توجهی کاهش می دهد.

آدام همپشایر ، دانشیار تصویربرداری در علوم اعصاب رایانه ای ، شناختی و بالینی در کالج امپریال لندن ، گفت: “در زمانی که ما مقادیر زیادی از اطلاعات شناختی و بهداشت روان را جمع آوری می کردیم ، آزمایش هوش بزرگ انگلیس ، BBC2 Horizon بود. مشارکت ما با این پروژه باعث افزایش شیوع بیماری در انگلیس شده است. “

وی افزود: “این آزمون شامل یك سری وظایف است كه برای اندازه گیری ابعاد مختلف توانایی شناختی طراحی شده است و برای استفاده در علوم شهروندی و تحقیقات بالینی طراحی شده است.” بسیاری از همکاران این مطالعه اپیدمیولوژیک را فرصتی برای جمع آوری اطلاعات مهم در مورد تأثیرات اپیدمی و بیماری Covid-19 بر سلامت روان و شناخت معرفی کرده اند.

پروفسور همپشایر گفت ، “من نیز به این فکر کردم و می خواستم تا آنجا که ممکن است کمک کنم ، بنابراین مطالعه را به اطلاعات مربوط به COVID-19 و به طور کلی تأثیر اپیدمی در زندگی روزمره ما گسترش دادم.”

همپشایر و تیم او داده های 8137 شرکت کننده را که بین ژانویه و دسامبر سال 2020 تست هوش را به پایان رسانده اند ، تجزیه و تحلیل کردند. از کل نمونه ، 12689 نفر شیوع COVID-19 را با درجات مختلف دشواری در تنفس گزارش کردند.

محققان پس از کنترل فاکتورهایی مانند سن ، جنس ، عادت یک دست ، زبان مادری ، سطح تحصیلات و سایر متغیرها دریافتند که افراد آلوده به COVID-19 در آزمایش های هوشی امتیاز کمتری نسبت به افراد بدون ویروس داشتند.

محققان گفتند که بیشتر نقص ها در کارهایی یافت می شود که نیاز به استدلال ، برنامه ریزی و حل مسئله دارد و طبق گفته لانگ کوید “مه مغز” تمرکز و یافتن کلمات مناسب را دشوار می کند.

تحقیقات قبلی نشان داده است که بخش قابل توجهی از بازماندگان COVID-19 تحت تأثیر اختلالات عصبی و روانشناختی قرار دارند.

وی گفت: “ما باید مراقب باشیم زیرا ویروس می تواند بر شناخت ما تأثیر بگذارد.” ما به طور کامل نمی دانیم که چگونه ، چرا و برای چه مدت ، اما باید بلافاصله این موضوع را بفهمیم و واکسن بزنیم تا از هرگونه خطر احتمالی جلوگیری کنیم.

سطح اختلال شناختی نیز با شدت بیماری همراه بود ، کمترین موارد در کسانی که به دستگاه تنفسی نیاز داشتند و در بیمارستان بستری بودند مشاهده شد. این کاهش بسیار بیشتر از آن است که قبلاً در افراد مبتلا به سکته مغزی و اختلالات یادگیری مشاهده شده بود.

اگرچه زیرمجموعه کوچکی از 275 شرکت کننده آزمایش ضریب هوشی را قبل و بعد از Covid-19 به پایان رساندند ، این مطالعه توانایی استفاده از روش های مقطعی و نتیجه گیری قطعی در مورد علت و معلول را محدود می کند. شرایط موجود

از همه مهمتر ، ما نه اساس مکانیکی شناخت ویروس کرونا را مشاهده می کنیم و نه می دانیم که اثر شناخت پایدار است یا خیر. ما در حال حاضر در تلاش هستیم تا تکنیک های ارزیابی را برای استفاده در مجموعه مطالعاتی که به این س answerالات پاسخ می دهد ، ارائه دهیم.

عناوین این مطالعه آدام همپشایر ، ویلیام تندر ، ساموئل آر چمبرلین ، امی جولی ، جان ای گرانت ، فیونا پاتریک ، نادابا مازیبوکو ، استیو CR ویلیامز ، جوزف ام بارنابی ، پیتر هلر ، میتول A. مهتا است.

یافته ها در مجله Lancet EClinicalMedicine منتشر شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا