استان ها

آیین سوگواری سی و پنجمین سالگرد رحلت امام راحل (ره) در آمل برگزار شد

شبکه/مازندران آیین سوگواری سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همزمان با سراسر کشور با حضور انبوهی از شیفتگان راه ایشان و مردم ولایت‌مدار شهرستان آمل شامگاه یکشنبه ۱۳ خرداد در مصلی این شهرستان برگزار شد.

این آیین که در فضای روحانی و معنوی به همت ستاد بزرگداشت سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) شهرستان آمل برگزار شد، مردم پایتخت علویان با مداحی، نوحه خوانی، سخنرانی و وصف شخصیت الهی و معنوی امام خمینی (ره)، یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران را گرامی داشتند.

امام جمعه شهرستان آمل دراین مراسم، درخصوص پیرامون ابعاد شخصیت حضرت امام خمینی(ره)، آثار و پیامدهای قیام ۱۵ خرداد در شکل گیری انقلاب اسلامی و اهتمام خاص آن امام به خیزش اجتماعی مردم در دفاع از ارزش‌های اسلامی سخنرانی کرد.

حجت الاسلام «ابراهیم یعقوبیان» گفت: با گذشت سی و پنج سال از ارتحال امام هنوز نام خمینی (ره) به ایران اسلامی عزت و افتخار می‌بخشد و عاشقان وی همچنان ایشان را می‌ستایند.

وی ادامه داد: هنگامی که انسان تنها دستورات الهی را در خود نهادینه کند تبدیل به امتداد اراده الهی و دارای شخصیت خدایی می‌شود.

 امام جمعه آمل اضافه کرد: هدف مشترک امام راحل و هزاران شهید و جانباز انقلاب اسلامی حفظ و احیای ارزش‌های دینی اجرای حدود و احکام الهی در جامعه است.

حجت الاسلام یعقوبیان، با اشاره به جمله معروف امام راحل که فرمودند عالم محضر خداست گفت: این سخن نمادی از خدایی شدن بینش و رفتار یک عارف است.

وی دربخش دیگری با تاکید براینکه باید ابعاد شخصیتی حضرت امام (ره) به ویژه برای نسل‌های آینده انقلاب به درستی شناسانده شود، تصریح کرد، ویژگی‌های عظیم و فضائل اخلاقی که در وجود امام (ره) بود ایشان را منحصر به فرد کرده بود.

امام جمعه آمل گفت: با نگاه به ابعاد مختلف زندگی امام (ره) از هر جهت عبادت، سیاست، زهد و تقوا و ساده زیستی، بی‌نظیر و ممتاز بوده است و مثل و مانندی برای ایشان وجود ندارد.

حجت الاسلام یعقوبیان اظهار کرد: امام راحل الگو و اسوه ساده زیستی بودند و همه جوانان و نسل جدید باید با خصوصیات اخلاقی ایشان بیشتر آشنا شده و از این الگوی متعالی درس زندگی بیاموزند، این ویژگی‌های امام موجب شد تا او را در بین رهبران دنیا متمایز و متفاوت کند.

آیین سوگواری سی و پنجمین سالگرد رحلت امام راحل (ره) در آمل برگزار شد

به گزارش شبکه، امام خمینی (ره) ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه سیزدهم خرداد ۱۳۶۸ به علت عارضه قلبی در سن ۸۷ سالگی چشم از جهان فروبستند. آیین تشییع پیکر امام راحل با حضور بیش از ۱۰ میلیون نفر (نزدیک به یک ششم جمعیت آن زمان کشور) نیز به عنوان بزرگترین تشییع تاریخ، به ثبت رسید.

در روز ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲، مردم شهرستان‌های ورامین و پیشوا با اطلاع از دستگیری امام راحل پای پیاده و کفن پوش به سمت تهران به حرکت در آمدند و در این مسیر هفت تن از جوانان این دیار به نام‌های سیدمرتضی طباطبایی، حسن خانی، عزت الله رجبی، امیرهوشنگ، معصومشاهی، جعفرعرب مقصودی، مسیب مهابادی و ابوالقاسم اردستانی در پل تاریخی باقرآباد به دست نیروهای رژیم شاهنشاهی به شهادت رسیدند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا