اقتصادی

آینده بازار سرمایه در گروی چند ابهام

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: آینده بازار بستگی به رفع برخی ابهامات در کابینه اقتصادی دولت جدید ، نرخ ارز و موقعیت بازار سرمایه در کسری بودجه دولت دارد.

فردین آقابزرگی در گفت وگو با شبکه ، با اشاره به مبارزات انتخاباتی سیزدهمین دوره ریاست جمهوری دولت سیزدهم گفت: آنها فرقه گرا و متخصص هستند. “برنامه ای که ارائه کردند نشان می دهد که تیم اقتصادی کابینه باید به توصیه این افراد انتخاب و پیش برود ، اگرچه آنها به طور کلی به جزئیات نمی پردازند.

وی گفت: “پیش بینی دقیق بدون حضور وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی غیرممکن است.” این به این دلیل است که دیدگاه های آنها بر جهت و سیاست های اقتصاد و بازار سرمایه تأثیر زیادی می گذارد. ” “اما من فکر می کنم این تأثیر مثبتی بر معرفی تیم اقتصاد داشت زیرا مشاوران آن را تجربه کردند.

در مورد چشم اندازهای شرایط بازار دولت جدید ، یک کارشناس بازار سرمایه گفت: “برخی موارد عدم اطمینان در کابینه اقتصادی دولت جدید ، پیش بینی های اشتباه در مورد نرخ دلار (انتظار می رود روند قیمت دلار کاهش یابد ، در حالی که انتظار می رود صعود کردن)”. ، سیاست های پولی و ابهام و استفاده مستمر از قابلیت های بازار سرمایه برای نقدینگی دولت ، آینده بازار سرمایه را تا حدودی نامشخص می کند. وقتی این ابهام مشخص شد ، بهتر است در مورد جهت حرکت بازارهای سرمایه اظهار نظر شود.

آقابزرگی تأکید کرد: البته تجزیه و تحلیل فنی پس از سالهای 1398 و 1399 نشان می دهد سال 1400 سال پایداری برای بازارهای سرمایه بوده است. رشد سریعی وجود ندارد و حداکثر بازده بین 40 تا 50 درصد با نرخ تورم پیش بینی می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا