علمی و پزشکی

آیا در آینده به اختلالات روانی مبتلا خواهید شد؟

آفتاب‌‌نیوز:

محققان این مطالعه نشان دادند كه با اندازه گیری مقدار پروتئین خاص در خون هر فرد ، می توانند پیش بینی كنند كه آیا افراد در آینده در معرض بیماری روانی هستند یا خیر.

روانپزشکی به حالتی روانی غیر طبیعی گفته می شود که در روانپزشکی برای توصیف شرایط “از دست دادن توانایی تشخیص واقعیت و خیال” به کار رفته است. طبق برخی معیارها ، مانند علائم روان پریشی خفیف تا متوسط ​​، برخی از افراد از نظر بالینی در معرض خطر اختلالات روانی مانند اسکیزوفرنی هستند. با این حال ، فقط 20 تا 30 درصد از این افراد به بیماری روانی مبتلا می شوند.

آیا در آینده دچار اختلالات روانی خواهید شد؟

محققان نمونه خون گرفته شده از افراد در معرض خطر اختلالات روانی را تجزیه و تحلیل کردند. این افراد چندین سال است که محققان را دنبال می کنند. به این دلیل که محققان می خواستند دریابند که چه کسی بیماری روانی دارد و چه کسی نه. دانشمندان پس از ارزیابی پروتئین ها در نمونه های خون و تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از دستگاه یادگیری ، توانستند الگوهای پروتئینی را در نمونه های خون پیدا کنند که می تواند به پیش بینی فرد در معرض خطر بیماری روانی کمک کند. .

بیشتر این پروتئین ها با التهاب همراه هستند ، این نشان می دهد که افراد در معرض خطر بیماری روانی تغییرات اولیه در سیستم ایمنی را نشان می دهند.

دقیق ترین آزمایش ها بر اساس 10 پروتئین پیش بینی شده انجام می شود. محققان با آزمایش خون بسیار دقیق و حتی افرادی که با دقت 80٪ در معرض خطر این اختلالات نیستند ، توانسته اند 93٪ از افراد در معرض خطر ابتلا به اختلالات روانی در آینده را شناسایی کنند.

پروفسور دیوید کوتر ، نویسنده اصلی این تحقیق ، گفت: “در حالت ایده آل ، شما می خواهید از اختلالات روانی جلوگیری کنید ، اما باید بتوانید افراد در معرض خطر را به طور دقیق شناسایی کنید.” تحقیقات ما نشان می دهد که یادگیری ماشینی و تجزیه و تحلیل سطح پروتئین در نمونه های خون می تواند به پیش بینی اینکه واقعاً در معرض خطر این بیماری ها است ، کمک کند. حال باید تأیید کنیم که این نتایج را در دیگران در معرض خطر روانپزشکی قرار دهیم.

یافته ها در ژورنال JAMA منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا