اقتصادی

آمازون در روسیه جریمه شد

دادگاه مسکو شرکت آمریکایی آمازون را به دلیل حذف نکردن محتوای مربوط به مصرف مواد مخدر و خودکشی به مبلغ 4 میلیون روبل (65000 دلار) جریمه کرد.

به گزارش شبکه، این اولین بار است که آمازون در روسیه جریمه می شود. روسیه دیگر شرکت های فناوری خارجی را به دلیل حذف نکردن محتوای غیرقانونی در این کشور جریمه کرده است. اما منتقدان می گویند هدف مسکو محدود کردن نفوذ شرکت های فناوری غربی است. به خصوص به این دلیل که مسکو نیروهای خود را به اوکراین فرستاد.

دادگاه منطقه تاگانسکی در مسکو اعلام کرد که آمازون را در دو پرونده جداگانه 4 میلیون روبل جریمه کرده است، اما در این بیانیه به این موارد اشاره ای نشده است. علاوه بر این، سرویس استریم توییچ آمازون به دلیل عدم حذف محتوای ممنوعه ۸ میلیون روبل جریمه شد.

خبرگزاری اینترفاکس گزارش داد که آمازون به دلیل اطلاعات در مورد توزیع مواد مخدر و روش های خودکشی جریمه شد.

توییچ قبلا به دلیل میزبانی از مصاحبه ویدیویی مشاور رئیس جمهور اوکراین که گفته بود مسکو حاوی اطلاعات جعلی است، جریمه شده بود.

به گزارش خبرگزاری تاس، نیمی از جریمه های توییچ شامل مصاحبه با وکلای روسی معروف به ماموران بیگانه با مشاوران رئیس جمهور اوکراین است.

متا پلتفرمز توسط روسیه به فعالیت افراطی محکوم شد، شبکه های اجتماعی فیس بوک و اینستاگرام ممنوع شدند، گوگل به دلیل یک سری تخلفات جریمه شد و شرکت تابعه روسی آن اعلام ورشکستگی کرد.

بر اساس گزارش رویترز، رگولاتور مخابرات روسیه (روسکامنادزور) روز سه شنبه از گوگل خواست تا دسترسی به حساب YouTube پارلمان فدراسیون روسیه را بازگرداند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا