آماده صادرات واکسن کرونا به کشورهای مختلف دنیا هستیم

آماده صادرات واکسن کرونا به کشورهای مختلف دنیا هستیم

شبکه/ کرمان وزیر بهداشت در خصوص راه اندازی 6 مرکز تولید واکسن کرونا در کشور گفت: امروز نه تنها با کمبود واکسن مواجه هستیم، بلکه آمادگی داریم واکسن ها را به کشورهای دیگر صادر کنیم. در حوزه سلامت در کنار جهش صنعت داروسازی و تجهیزات پزشکی، این بخش نیز باید صادر شود و صنعت داخلی شکوفا شود.

کتر بهرام عین الهی عصر امروز 30 مرداد در شورای اداری رفسنجان گفت: شهرهای تاریخی و مردمانی پرتلاش که نقش مهمی در انقلاب داشتند.

وی ادامه داد: 43 سال از انقلاب می گذرد و دشمن با تحریم، مشکلات اقتصادی و جنگ تلاش می کرد جلوی پیشرفت مردم ما را بگیرد، اما دولت ایران مقاومت کرد و در جنگ اقتصادی امروز، هر کدام از ما نقشی را ایفا می کنیم. اقتصاد مقاومتی با وجود این، کشور ما همواره توسعه یافته و دارای یکی از قدرتمندترین کشورهای منطقه از نظر نظامی و بهداشتی است.

عین اللهی ادامه داد: قبل از انقلاب خیلی‌ها به دلیل بیماری‌های جزئی مجبور بودند به خارج از کشور بروند، اما الان برعکس است. در بحران کرونا، کره نشان داده است که نسبت به کشورهای توسعه یافته قوی‌تر واکنش نشان می‌دهد و این بیماری را به خوبی کنترل می‌کند.

وزیر بهداشت در خصوص راه اندازی 6 مرکز تولید واکسن کرونا در کشور گفت: امروز نه تنها با کمبود واکسن مواجه هستیم، بلکه آمادگی داریم واکسن ها را به کشورهای دیگر صادر کنیم. در حوزه سلامت در کنار جهش صنعت داروسازی و تجهیزات پزشکی، این بخش نیز باید صادر شود و صنعت داخلی شکوفا شود.

عین الهی همچنین با اشاره به اینکه راهکارها و فعالیت های انجام شده نباید یک طرفه باشد، افزود: ممکن است تغییراتی با توجه به شرایط آن زمان ضروری باشد. در همه موارد، شما باید اتاق فکری داشته باشید که باید روش کار شما را تغییر دهد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با حضور مجتمع مس سرچشمه می توان طیف وسیعی از عملیات را در این زمینه انجام داد. وضعیت کشاورزی و آبیاری باید بازنگری شود و ایده هایی ارائه شود. اولین دستگاه ام آر آی کشور در رفسنجان نصب شد که نشان می دهد در گذشته این مرکز را با فکر و اندیشه خود در اینجا راه اندازی کردند.

عین الهی از فرماندار و مسئولین رفسنجان خواست تا با جوانان نخبه برای پرورش ایده های خلاقانه در کنار استعدادهای نوآوری که در رفسنجان تحصیل کرده اند همکاری کنند و در ادامه گفت: و بررسی کتبی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت سلامت رفسنجان را به عنوان کشوری با وضعیت سلامت ملی بالا اضافه کرد. با توجه به کشور، سلامت رفسنجان بالاتر از حد متوسط ​​است و رفسنجان دارای دانشگاه های زیر است: پزشکی ممتاز. کوچکترین جای کشور نباید مرکز استان باشد و باید دانشکده پزشکی وجود داشته باشد.

عین الهی حضور 210 هیات علمی، 5 دانشکده، 9 پژوهشکده، پژوهشکده و 700 اقامتگاه دانشجویی را از ظرفیت های دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان برشمرد و گفت: مرکز شهر که میانگین کشوری است بالاتر است. می تواند بهتر از این باشد اما ما هم از نظر درمانی و دارویی به بهبود وضعیت این شهر کمک می کنیم.

وی با اشاره به سی و ششمین سال تاسیس دانشکده پزشکی و سی امین سال تاسیس دانشکده پزشکی رفسنجان گفت: شایان ذکر است که جمعیت رفسنجان رو به کاهش است. مقام معظم رهبری در سال های اخیر بر جوان بودن جمعیت و اینکه همه مراکز بهداشتی و درمانی رفسنجان با نرخ رشد جمعیتی باشند، تاکید کرده اند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: وقتی جمعیت کاهش می یابد کاری نمی توان کرد و باید توجه ویژه ای شود. در مورد بهداشت که مهمتر از درمان است، باید به مراکز بهداشت عمومی و مراکز بهداشت عمومی توجه ویژه شود.

عین الهی همچنین به کاهش فعالیت ورزشی اشاره کرد و گفت: آن‌ها معمولاً سعی می‌کنند با تلاش‌هایی که سایر حوزه‌های دولتی انجام می‌دهند، نیازهای موقت را برطرف کنند، اما باید در درازمدت به آنها رسیدگی شود. مهم این است که وقتی با تمام توان کار کنیم کشور می تواند پیشرفت کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا